روایت مرکز پژوهش‌های مجلس از ۱۰ عامل اصلی رونق اقتصادی ورزش ایران + جدول

در بین عوامل ۱۰ گانه موثر بر رونق اقتصادی ورزش ایران، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در ورزش مبتنی بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا، توجه به محیط قانونی و ساختاری اقتصاد ورزش و توجه به اسپانسرینگ و حمایت از محصولات ورزشی داخلی به ترتیب ۳ عامل اصلی به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در گزارش شناسایی عوامل موثر بر رونق اقتصادی ورزش ایران و ارائه راهکارها از دیدگاه صاحبنظران امر، عامل «توسعه اقتصاد دانش بنیان در ورزش مبتنی بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا»، بالاترین رتبه و عامل «توسعه متوازن ورزش‌های پایه، بانوان و آقایان» پایین ترین رتبه را در بین عوامل مؤثر بر رونق اقتصادی ورزش ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخشی از این گزارش که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در ورزش مبتنی بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا با امتیاز ۸.۷۵ از ۹،   توجه به محیط قانونی و ساختاری اقتصاد ورزش با امتیاز ۸.۵ از ۹ و توجه به اسپانسرینگ و حمایت از محصولات ورزشی داخلی با امتیاز ۸.۲۵ از ۹ به عنوان ۳ عامل اصلی موثر بر رونق اقتصادی ورزش ایران اعلام شده‌اند.

ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی‌ ورزش با امتیاز ۸ از ۹،  سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش همگانی با امتیاز ۷.۵ از ۹،  توسعه کمی و کیفی اماکن ورزشی با امتیاز ۷ از ۹ و برنامه ریزی برای درآمدزایی از رویدادهای ورزشی با امتیاز ۶.۷۵ از ۹ عوامل چهارم تا هفتم را شامل می‌شوند.

همچنین تحول در درآمدزایی باشگاه‌های ورزشی با امتیاز ۶.۵ از ۹، توجه به عوامل مدیریتی در اقتصاد ورزش با امتیاز ۶.۲۵ از ۹ و توسعه متوازن ورزش‌های پایه، بانوان و آقایان با امتیاز ۶ از ۹ به عنوان ۳ عامل دیگر مشخص شده‌اند.

۱۰ عامل اصلی رونق اقتصادی ورزش ایران+ جدول

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 31912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha