فیسبوک انکار هولوکاست را ممنوع کرد!

فیس بوک پست‌هایی را که هولوکاست را انکار یا تحریف می‌کنند ممنوع کرده و در صورت جستجوی اطلاعات در مورد نسل کشی نازی‌ها، افراد را به سمت منابع معتبر راهنمایی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز دوشنبه مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیس‌بوک در جدیدترین تلاش این شرکت برای اقدام علیه نظریه‌های توطئه و اطلاعات غلط پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سیاست جدید فیس‌بوک را اعلام کرد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که تابستان امسال بازماندگان هولوکاست در سراسر جهان، کارزاری را رهبری کردند که از زاکربرگ خواست تا پست‌های انکار هولوکاست را از سایت و رسانه‌های اجتماعی برداشته شود.

کمپین #NoDenyingIt با هماهنگی کنفرانس ادعاهای مادی یهودیان علیه آلمان، روزانه یک ویدئو برای تشویق به حذف گروه‌ها، صفحات و پست‌های انکارکننده هولوکاست، در فیس بوک ارسال می‌کرد.

فیس بوک گفت که سیاست جدید با افزایش یهود ستیزی در سطح جهان و سطح نگران کننده ناآگاهی در مورد هولوکاست، به ویژه در میان جوانان، پشتیبانی می‌شود. سال‌های زیادی، ما با جوامع در سراسر جهان کار کرده ایم تا به ما کمک کنند درک کنیم چگونه نفرت، از جمله یهودستیزی، به صورت آنلاین ابراز می‌شود.

زاکربرگ روز دوشنبه در یک پست وبلاگی گفت که او معتقد است سیاست جدید "تعادل درستی" را در ترسیم خطوط بین سخنرانی قابل قبول و غیرقابل قبول ایجاد می‌کند.

زاکربرگ نوشت: "من با تنش بین ایستادن برای آزادی بیان و آسیب‌های ناشی از به حداقل رساندن یا انکار وحشت هولوکاست مبارزه کردم. "

وی افزود: "من فکر خودم را تکامل داده ام، زیرا داده‌هایی را مشاهده کرده ام که افزایش خشونت ضد یهودی را نشان می‌دهد، همانطور که سیاست‌های گسترده تری درباره سخنان نفرت آمیز نیز داشته اند. "

انکار هولوکاست، ممنوع!

زاکربرگ در سال ۲۰۱۸ وقتی اظهار داشت که منکران هولوکاست "اشتباه" نمی‌کنند و پست‌های فیس بوک که خواستار آسیب یا خشونت نیست حذف نمی‌شود، باعث بحث و جدال شد.

جاناتان گرینبلات در بیانیه‌ای گفت:"در حالی که فیس بوک از آن زمان تغییرات مثبتی را در سیاست‌های خود ایجاد کرده است، اما سرسختانه این سیاست پلتفرم ظالمانه را در پیش گرفته است، حتی در برابر تهدید انکارناپذیر رشد یهودی ستیزی و خشونت ضد یهودی در سراسر جهان "

گرگ اشنایدر، معاون اجرایی گروه گفت: "این یک بیانیه بسیار مهم است و یک عنصر اساسی برای اطمینان از عدم تقویت این نوع یهود ستیزی است. "

رونالد لادر، رئیس کنگره جهانی یهود، در بیانیه‌ای گفت: "فیس بوک نشان می‌دهد که انکار هولوکاست را به خاطر آنچه واقعاً شناخته است، نوعی ضد یهودستیزی و سخنان نفرت انگیز تشخیص می‌دهد. اطلاعیه امروز پیام محکمی را ارسال می‌کند که فیس بوک اجازه نمی‌دهد از سیستم عامل خود برای ترویج نفرت استفاده کنند."

اما فیس بوک هشدار داده است که آموزش سیستم‌های فنی شرکت و ناظران انسانی برای اجرای سیاست جدید در مقیاس جهانی ممکن است مدتی طول بکشد.

۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
کد خبر: 3178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha