تا ۳ سال آینده ۷۵ درصد موسسات مالی از رمز ارزها در عملیات خود بهره خواهند برد

شرکت پرداختی ریپل (Ripple) در جدیدترین گزارش ارزش‌گذاری خود تخمین زده است که طی ۳ سال آینده ۷۵ درصد از موسسات مالی از رمز ارزها در عملیات خود بهره خواهند بود. اما اکثر این موسسات با فرض استقرار یک چهارچوب قانونی مناسب حاضر به فعالیت در حوزۀ کریپتو هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در مطالعۀ حاضر مشخص شد که ۲۰ درصد از مصرف‌کنندگان جهانی تنها مایل به خرید رمز ارزهای تجدیدپذیر یا مبتنی بر مکانیسم اثبات سهام (PoS) هستند. شرکت ریپل خاطرنشان کرد که اکثر افراد نمی‌دانند که کدام یک از ارزهای دیجیتال از سازوکار PoS برخوردارند و مصرف انرژی اندکی دارند.

بیشتر شرکت‌کنندگان عدم وجودِ قوانین نظارتی مناسب و بروز چندین کلاهبرداری بزرگ را دلیل اصلی خودداری از حضور در فضای رمز ارزها عنوان کردند.

در مطالعۀ فوق مشخص شد که بانک‌ها و رویکرد آن‌ها به کریپتو از عوامل مهمی است که موجب افزایش پذیرش دارایی‌های دیجیتال خواهند شد. ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان مدعی شدند اگر بانک‌ها و موسسات مالی محلی از کریپتو پشتیبانی کرده و خدمات مبتنی به آن را ارائه کنند میل آن‌ها به استفاده از این کلاس از دارایی‌ها تقویت خواهد شد، با این‌حال ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان این عامل را بی اثر تلقی کردند.

نکتۀ قابل‌توجه آن است که طی سال‌های گذشته بخش بزرگی از نهادهای پولی جهانی به هودل‌ کردن کریپتو روی آورده‌اند. ۵۰ درصد از این سازمان‌ها رمز ارزها را پوشش ریسک بسیار موثری در مقابل تورم می‌دانند، این موسسات سایر دلایل خود را برای استقبال از رمز ارزها کاربردی بودن آن‌ها به عنوان یک شیوۀ پرداخت و استفاده از آن‌ها برای وثیقۀ امور وام‌دهی/وام‌گیری عنوان کردند.

شرکت‌ها و اشخاص آمریکای لاتین بیش از سایرین به اتخاذ راهکارهای رمز ارز علاقه نشان داده‌اند، نتایج این مطالعه نشان داد که ۵۰ درصد از ساکنین این قاره به تاثیر مفید کریپتو بر اقتصاد آینده امیدوارند، قارۀ اروپا با ۳۵ درصد در مقام دوم قرار گرفته است.

شرکت ریپل همچنین متذکر شد ۷۹ درصد از کل خریداران توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به خاطر ویژگی‌های کاربردی از NFTها استقبال کرده و ۴۵ درصد نیز هیجانات و احساسات را مبنای خرید خود قرار می‌دهند.

به علاوه ۳۶ درصد از مؤسسات مالی شرکت‌کننده در این مطالعه متعقدند که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) تاثیر مثبت و قابل‌توجهی بر جامعه خواهند گذاشت، این در حالی‌ست که ۳۴ درصد از این نهادها CBDCها را عامل تقویت اقتصاد قلمداد کردند. به اعتقاد تنها ۲۸ درصد از پاسخ‌دهندگان این دارایی‌ها بر رونق بخش تجاری خواهند افزود.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 31776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha