قیمت برنج به کمتر از ۸۰ هزار تومان می‌رسد؟

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به پیش بینی ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید و رکود بازار برآورد می شود که قیمت برنج در بازار کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آقای احمد اشراقی نایب رئیس انجمن برنج می‌گوید: هم اکنون خرید و فروش برنج راکد است چرا که کشاورزان خواهان عرضه با قیمت بالاتری هستند و تاجران و کارخانه‌داران با این نرخ حاضر به خرید نیستند.

 به گفته او، هم اکنون کشاورزان خواستار عرضه برنج با نرخ ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان هستند که معامله با این‌ نرخ انجام نمی‌شود.

اشراقی می‌گوید: با افزایش عرضه محصول طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پیش‌بینی بهتری می‌توان در خصوص قیمت برنج در بازار داشت، اما آنچه مسلم است قیمت هر کیلو برنج برای مصرف کننده به کمتر از ۱۲۰ هزار تومان می رسد.

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به شرایط مناسب بارش پیش‌بینی می‌شود که تولید برنج نسبت به سال قبل ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یابد که همین امر بازار را به تعادل و ثبات می‌رساند، حال اینکه به کمتر از ۸۰ هزار تومان می‌رسد، الان نمی‌توان برآوردی داشت.

بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج طارم ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، فجر ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان، شیرودی ۸۰ تا ۹۰ هزارتومان و نیم دانه ۵۰ تا ۷۰ هزارتومان است که اخیرا اخباری مبنی بر کاهش قیمت برنج به کمتر از ۸۰ هزار تومان در فضای مجازی منتشر شده است.

بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تن برنج در کشور تولید می‌شود که با احتساب ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش تولید حداکثر ۸۰۰ هزار تن کسری نیاز کشور از طریق واردات باید تامین شود. 

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 31768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha