پنج کشتی گیر و تنها یک فینالیست / امیدوار به جبران در اوزان بعدی

نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در صوفیه پایتخت بلغارستان، سبحان یاری نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران راهی فینال شد، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم به رده بندی رفت و احمد محمدنژاد جوان در ۵۷ و حسین محمدآقایی در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز راهی گروه بازنده ها شدند. محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز از دور مسابقات کنار رفت.


در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر سیمون پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 5 مغلوب جوری وولک از آمریکا شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. محمدنژاد جوان در این گروه به مصاف عزیزبک نایموف از ازبکستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف، راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل لوکا گوینجیلیا از گرجستان قرار بگیرد.

در وزن 65 کیلوگرم محمدرضا شاکری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 14 بر 3 موحامد بکتمیروف از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 5 مغلوب روبرت کورنلا از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان حذف شد.

در وزن 70 کیلوگرم حسین محمد آقایی در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 بگیجان کولداشیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 14 بر 4 مارسل ناگی از مجارستان را مغلوب کرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 7 مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا شد و با توجه حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت. محمدآقایی در این گروه مقابل برنده کشتی گیران بلژیک و قرقیزستان قرار می گیرد و در صورت گذر از این کشتی گیران راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا به مصاف هایک پاپیکیان از ارمنستان برود.

در وزن 79 کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 از سد برایدیو تامپسون از آمریکا گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر اویج بکایر از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 6 از سد اوتاری آدیشویلی از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.


در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر تویوکی هامادا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 مغلوب ریفات گیداک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف برنده کشتی میان مچدلیدزه از اوکراین و خاچاتریان از ارمنستان می رود.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جوانان جهان، ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 31766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha