یورگن لوکادیا بیشترین دستمزد را در جمع پرسپولیسی ها می گیرد

به نظر می‌رسد یورگن لوکادیا بیشترین دستمزد را در بین بازیکنان فعلی پرسپولیس دریافت می‌کند و گران‌ترین بازیکن تاریخ این تیم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شب گذشته رضا درویش میهمان برنامه فوتبال برتر بود و مهم‌ترین بحث او در این برنامه پیرامون مهاجم خارجی سرخپوشان شکل گرفت؛ جایی‌که درویش تلاش می‌کرد با دفاع از عملکرد خود در این چند ماه، پاسخگوی انتقادات هواداران پرسپولیس پیش از جذب یورگن لوکادیا باشد.

او لوکادیا را بهترین بازیکن خارجی سه دهه اخیر فوتبال ایران دانست و در پاسخ به این سوال که آیا گران‌ترین بازیکن لیگ برتر نیز هست، عنوان کرد: «بعید می‌دانم گرانترین باشد و بازیکنان تیم‌های دیگر را شنیده‌ام که مبالغ بیشتری گرفتند. او بهترین بازیکنی است که در ۳۰ سال اخیر به ایران آمده است. به بایرن‌مونیخ، دورتموند و آرسنال گل زده است. به هرجهت به تیم‌هایی گل زده که نامدارهای دنیا به این تیم‌ها گل زده‌اند.»

درویش در مقایسه لوکادیا با هافبک پرتغالی سپاهان اظهار داشت: «مانوئل فرناندز با لوکادیا قابل مقایسه نیست. لوکادیا در تیم‌های پایه هلند بازی کرده است.»

مدیرعامل پرسپولیس زمانی که محمدحسین میثاقی از عبارت مهاجم میلیون دلاری استفاده کرد، بدون رد قرارداد یک میلیون دلاری لوکادیا با پرسپولیس، گفت: «ما خواستیم به هواداران بگوییم اگر شما در جو اسیر دلال بازی نشوید و به خادمین احترام بگذارید، یقین بدانید بازیکنی در حد نام پرسپولیس جذب خواهیم کرد.»

همچنین بخش دیگری از صحبت بین میثاقی و درویش به ارزش‌گذاری ترانسفر مارکت روی یورگن لوکادیا اختصاص داشت که برچسب دو میلیون یورویی را روی این بازیکن قرار داده است. اما مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد که قرارداد لوکادیا به صورت دلاری بسته شده و کمتر از نصف ارزشی است که ترانسفر مارکت روی این بازیکن گذاشته است.

باتوجه به ارزش بالاتر یورو نسبت به دلار، این جملات شاید تایید خبری بود که میثاقی بین صحبت‌های درویش به زبان آورد تا به نوعی مشخص شود که قرارداد مهاجم هلندی پرسپولیس حدود یک میلیون دلار است.

به این ترتیب و با نرخ فعلی دلار، قرارداد یورگن لوکادیا حدود ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود که از مجموع قرارداد جونیور براندائو، آنتونی استوکس و کریستین اوساگوانا نیز کمتر است و احتمالا در عین حال او بازدهی بیشتر هم نسبت به سه بازیکنی که روی هم یک گل زده ثبت کردند، خواهد داشت.

پیش از این بیشترین قرارداد در تیم پرسپولیس به ماریو بودیمیر مهاجم سابق دینامو زاگرب اختصاص داشت که با رقم ۵۰۰ هزار یورویی به پرسپولیس پیوست و در نهایت با دو گل زده، اردوی سرخپوشان را ترک کرد.

در صورتی‌که رقم یک میلیون دلاری برای قرارداد لوکادیا دقیق باشد، دستمزد بازیکنان خارجی پرسپولیس به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خواهد رسید که متوسط چهارصد هزار دلار برای هر بازیکن (۱۲ میلیارد تومان) را نشان می‌دهد.

همچنین در این صورت، بودجه پرسپولیس با رقم ۲۵۰ میلیارد تومان برای یک فصل بسته خواهد شد.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 31762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha