واکنش رسمی ایران به ماجرای حمله به سلمان رشدی

کنعانی در مورد برخی از اخبار منتشر شده در مورد ارتباط فرد ضارب سلمان رشدی با ایران گفت: به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم. در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛سخنگوی وزارت امور خارجه با گرامی‌داشت فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در جنگ ۳۳ روزه، حزب الله لبنان به جهان عرب و جهان اسلام عزت دوباره بخشید.

ناصر کنعانی درنشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در این جنگ هیمنه پوشالی رژیم صهیونسیتی فرو پاشید و بذر مقاومت ثمر بخشید.

وی در این ارتباط یاد شهدای مقاومت از جمله شهیدان سلیمانی و همدانی را گرامی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با مذاکرات وین و جمع بندی ارایه شده در جدیدترین دور مذاکرات از سوی انریکه مورا و نگاه ایران به این جمع بندی گفت: مشورت‌های جدی در عالی‌ترین سطوح در این زمینه انجام شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما به صورت دقیق می‌توانیم بگوییم که در مرحله پیشرفت قرار داریم، اما این که بگوییم که به توافق نزدیک شدیم و این دور از گفتگوها به توافق منتهی می‌شود معطوف به برآورده شدن انتظارت به حق ایران است. حتما زمینه برای توافق است، مشروط به این که خطوط قرمز ما رعایت شود، منافع اساسی کشور تامین شود، در صورتی که چنین موضوعی محقق شود حتما زمینه برای انجام توافق در آینده نزدیک وجود دارد.

کنعانی تاکید کرد: در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات سیاسی روزهای اخیر در عراق گفت: تحولات عراق را با دقت و حساسیت پیگیری می‌کنیم. به گروهای سیاسی عراق توصیه می‌کنیم که به قانون اساسی این کشور به عنوان منشور ملی این کشور و نهادهای قانونی این کشور احترام بگذارند. با گروه‌های مختلفی عراق در تعامل و رایزنی هستیم و در امور داخلی عراق دخالت نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: ما در ماجرای حمله به سلمان رشدی، هیچ کس غیر از او و حامیانش را شایسته سرزنش و محکومیت نمی‌دانیم.

کنعانی ادامه داد: سلمان رشدی با اهانت به مقدسات اسلامی و با عبور از خط قرمز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان و خطوط قرمز همه پیروان ادیان الهی خودش را در معرض خشم و غصب مردمی قرار داد نه تنها مسلمانان بلکه پیروان دیگر ادیان الهی.

وی تاکید کرد: خشم و غضبی که نسبت به این اقدام ایجاد شد محدود به ایران نبود و میلیون‌ها نفر در کشورهای مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و از این اهانت و توهین خشمگین شدند.

کنعانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این ارتباط گفت: ما در ارتباط با ضارب که این کار را انجام داده غیر از آن چیزی که از رسانه‌های آمریکا شنیدیم، اطلاعی نداریم.

کنعانی در مورد برخی از اخبار منتشر شده در مورد ارتباط فرد ضارب با ایران گفت: به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم.

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 31728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha