بورس درجا زد / افزایش تقاضا در گروه‌های خودرویی و بانکی + نقشه بورس

امروز دوشنبه؛ شاخص کل بورس ۴۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و 779 واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با گرایش منفی آغاز کرد و پس از گذشت ساعتی از آغاز معاملات تحت تاثیر اخبار سیاسی مربوط به مذاکرات ، با افزایش تقاضا در گروه های خودرویی و بانکی معاملات را به پایان رساند و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۲۴ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۴۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و 779 واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و با گرایش منفی آغاز کرد و پس از گذشت ساعتی از آغاز معاملات تحت تاثیر اخبار سیاسی مربوط به مذاکرات ، با افزایش تقاضا در گروه های خودرویی و بانکی معاملات را به پایان رساند و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش با نوسانات محدود مورد معامله قرار گرفتند و در پایان نمادهای شتران ، شپنا و شبندر در دامنه ۰ تا ۱ درصد منفی نوسان کردند .

بانکی ها نیز خوب و پرتقاضا ظاهر شدند و در نهایت نمادهای وتجارت و وبصادر با صف خرید و نماد وبملت در محدوده ۴ درصد مثبت بسته شدند . پتروشیمی ها متعادل بودند و در حالیکه نماد شاراک مورد ت وجه بود ، نمادهای نوری ، شفن و شغدیر بیشترین حجم معاملاتی را داشتند. خودرویی ها هم متاثر از بالا رفتن احتمال توافق در مذاکرات برجام، از تقاضای خوبی برخوردار شدند و پس از نمادهای خودرو و خساپا ، شاهد به صف نشستن خریداران در نماد خگستر بودیم.

در گروه فلزات اساسی و معدنی امروز نمادهای فولاد و فملی فشار فروش داشتند و عمده افت شاخص کل را رقم زند و این در حالی بود که که نماد ذوب روندی بهتر را سپری کرد و با صف خرید به کار خود پایان داد.

حمل و نقلی ها سبز پوش بودند . مخابراتی ها امروز پرتقاضا ظاهر شدند و نمادهای اخابر و اسیاتک به صف خرید رسیدند . سیمانی ها متعادل و مثبت بودند . زراعتی و غذایی ها هم با اقبال خریداران همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد خبنیان در قیمت ۴.۷۴۸ ریال و مماس بر سقف قیمتی اشاره کرد.

رشد ۴۳ واحدی شاخص کل 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۳ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۶۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز هزار و 779 واحد رشد کرد و به رقم ۳۹۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 366 معامله به ارزش ۳ هزار و 674 میلیارد تومان انجام دادند.

سهام وبملت، اخابر، خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد، فملی، فارس، کگل بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، خگستر، وتجارت، شستا، وبملت، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۰ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۰ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۱۸۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷8 هزار معامله به ارزش حدودی 160 هزار میلیارد و 66 میلیون انجام شد.

سهام زاگرس، خدیزل، صبا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، بمپنا، فغدیر، فزر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، فرابورس، کرمان، ددانا، فگستر، کایزد، فزر است.

انتهای پیام./

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 31724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha