اپلیکیشن رمز ارز و متاورس رئال مادرید و بارسلونا منتشر شد!

دو باشگاه افسانه‌ای فوتبال رئال مادرید و بارسلونا درخواست خود را برای ثبت یک اپلیکیشن متاورس مشترک ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این باشگاه‌های محبوب اسپانیایی قصد دارند تا محصولاتی از قبیل کیف‌پول الکترونیک، بازی‌های واقعیت مجازی و نرم‌افزار مدیریت تراکنش‌های رمز ارز را به هواداران خود ارائه کنند.

ماتادورهای اسپانیایی تنها باشگاه‌هایی نیستند که تمایل خود را برای حضور در فضای نوظهور متاورس نشان داده‌اند. در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۱) باشگاه انگلیسی کریستال پالاس در اقدامی مشابه تلاش کرد تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، البسۀ مجازی و بازارهای خرید-فروش رمز ارز را راه‌اندازی کند.

همکاری دو رقیب

بارسلونا و رئال مادرید فارغ از رقابت تنگاتنگی که در عرصۀ فوتبال دارند تصمیم گرفته‌اند تا در حوزۀ کریپتو مشارکت سازنده‌ای داشته باشند. این دو رقیب دیرینه در هفتۀ گذشته توافقنامه‌ای امضا کردند که طی آن یک نشان تجاری مشترک را برای محصولات متاورسی خود برگزینند، با این حال خبر فوق به تازگی و توسط Mike Kondoudis، وکیل دو باشگاه، به تایید رسید.

اپلیکیشن رمز ارز و متاورس رئال مادرید و بارسلونا منتشر شد!

همکاری فوق با توجه به آنکه این دو باشگاه ارزش‌های کاملا متفاوتی را ارائه می‌دهند غافلگیرانه بوده است. بارسلونا نماد منطقۀ کاتالونیا و رئال مادرید به خاندان سلطنتی گره خورده و نمایندۀ فرهنگ سنتی اسپانیا است.

تلاش‌های گذشتۀ بارسلونا در حوزۀ کریپتو

این باشگاه محبوب اسپانیایی که معمولا به آن بارسا گفته می‌شود در نوامبر سال میلادی پیش (آذر ۱۴۰۰) تصمیم گرفت تا برای نخستین بار در عرصۀ کریپتو حضور یابد. این تیم در آن زمان با همکاری بازار ان‌اف‌تی Ownix سعی در انتشار مجموعه‌ای از لحظات برتر تاریخی خود در قالب توکن‌های دیجیتالی کرد.

با آغاز سال ۲۰۲۲ این باشگاه به دنبال یک اسپانسر جدید برای پیراهن‌های ورزشی بازیکنان بود و گزینه‌های خود را به پروتکل بلاک‌چین پولکادات و سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای محدود کرد. باشگاه بارسا پس از ماه‌ها ارزیابی نقاط ضعف و قوت سرانجام تصمیم گرفت توافقنامه‌ای با اسپاتیفای امضا کند.

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 31684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha