کنکوری‌ها تحت هر شرایطی انتخاب رشته کنند/ پشت کنکور ماندن به نفع داوطلبان خواهد بود؟

یک مشاور تحصیلی گفت: انتخاب رشته اصولی و آگاهانه نه تنها ضرری ندارد بلکه می‌تواند کمک‌کننده هم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فاطمه سادات محسنی‌پور گفت: برخی داوطلبان پس از اعلام نتایج کنکور به علت نجومی و نامناسب بودن رتبه احتمالا انتخاب رشته نکنند و به عنوان داوطلب پشت کنکور سال بعد مجدد در آزمون شرکت کنند.

او افزود: این نکته را باید یادآور شد که انتخاب رشته هزینه و ضرری برای داوطلبان کنکور ندارد و نهایتا پس از اعلام نتایج می‌توانند در آن رشته و دانشگاهی که قبول شده‌اند نروند، اما گاهی دانش‌آموزها پس از این که نتایج انتخاب رشته می‌آید هیجاناتشان فروکش می‌کند، از این که انتخاب رشته نکردند و به فرصت‌هایی که می‌توانستند با همان رتبه از نظر تحصیل در دانشگاه برای خودشان فراهم کنند بی‌توجه بوده‌اند، پشیمان می‌شوند.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: انتخاب رشته اصولی و آگاهانه نه تنها ضرری ندارد بلکه می‌تواند کمک‌کننده هم باشد، درباره این که دانش‌آموزی پشت کنکور بماند و بخواهد سال دیگر کنکور بدهد نیز باید ابعاد مختلفی بررسی شود. اگر در مجموعِ ابعاد بررسی‌شده و بررسی پیامدهای احتمالی این تصمیم، این نتیجه حاصل شد که فرد با یک سال دیگر تلاش کردن می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد، این کار را انجام دهد.

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 31663
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha