۲ طلا و یک برنز حاصل کار فرنگی ‌کاران ایران در ۵ وزن نخست + گزارش تصویری

در پایان رقابت های پنج وزن نخست کشتی فرنگی کشورهای اسلامی، نمایندگان ایران صاحب دو طلا و یک برنز شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پایان رقابتهای پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی کشورهای اسلامی در ترکیه، شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. حسین‌وند و گرمسیری نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد حسین‌وند پناهی در دور اول با نتیجه ۷ بر ۰ بوراک اوزون از ترکیه را برد اما در دومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی برابر جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان در همان تایم نخست با نتیجه سنگین ۹ بر ۰ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. حسین‌وند در دیدار رده بندی با نتیجه ۸ بر ۰ مقابل اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان شکست خورد و پنجم شد.

تصاویری از این مسابقات را در اینجا ببینید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم برابر فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان با نتیجه ۳ بر ۱ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل تورابک تیرکاشیف از ازبکستان به سختی و با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. بهشتی طلا در فینال با نتیجه ۴ بر ۲ تینار شارشنبیکوف، قهرمان آسیا از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

تصاویری از این مسابقات را در اینجا ببینید.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۰ شهروز اوچیلوف از تاجیکستان را شکست داد. وی در  دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف میرزابک رحمت اف از ازبکستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید و راهی فینال شد. رستمی در فینال با نتیجه ۹ بر ۸ مقابل اولو غنی زاده از آذربایجان به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

تصاویری از این مسابقات را در اینجا ببینید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف عارف نیفتولایف از آذربایجان رفت و با نتیجه قاطع ۱۰ بر ۰ به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.  بالی در نیمه نهایی در حالیکه ۳ بر ۰ از ژولدوشبیکوف قرقیزستانی پیش بود، با اجرای فن سوبلس حریف پنج امتیاز از دست داد و دو امتیاز نیز به دلیل فرار در خاک از دست داد تا در نهایت این مبارزه با نتیجه ۷ بر ۳ به سود کشتی‌گیر قزاق به پایان برسد. وی در ادامه در دیدار رده بندی با نتیجه ۴ بر ۰ آدم بودجملین از الجزایر را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

تصاویری از این مسابقات را در اینجا ببینید.

 رسول گرمسیری دیگر نماینده ایران در پنج وزن نخست این رقابتها بود که در دور نخست برابر حریفی از ازبکستان شکست خورد و حذف شد.

تصاویری از این مسابقات را در اینجا ببینید.

برنامه و نتایج کامل همه رشته‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی؛قونیه - ترکیه ۲۰۲۲ + جدول رده بندی

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 31618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha