مالک ۱۱ کانتینر بلاتکلیف رها شده در بندر بوشهر پیدا شد

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت: از مجموع ۳۰ کانتینر بلاتکلیف رها شده در انبارهای این بندر مالک اسمی ۱۱ کانتینر از این شمار مشخص شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علی حسن‌پور دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت: با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از ورود این کانتینرها به اداره بندر بوشهر و مراجعه نکردن مالکان به منظور تعیین تکلیف آنها این کالاها به عنوان اموال اعراض شده، تلقی خواهد شد.

حسن‌پور اضافه کرد: در همین راستا این کالاها به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل می شود تا پیگیری های قانونی برای تملک آن از طریق دادگاه اصل ۴۹قانون اساسی به عمل آید.

وی گفت: این کالاها شامل لوازم خانگی و وسایل دیگری است و یکی از کانتینرها که حاوی برنج است به لحاظ گذشت زمان قابلیت مصرف نداشته و می بایست امحاء شود.

دادستان بوشهر تاکید کرد: تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارها یکی از موضوع های مهم است که با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز گذشته در جریان عملیات فک پلمب ۳۰ دستگاه کانتینر کالای بدون صاحب در انبار این بندر با دستور رییس قوه قضاییه گفته بود: علت ثبت نشدن اطلاعات این کانتینرها و کالاهای موجود در آنها در سامانه الکترونیکی ثبت کانتینری و کالای عمومی را از قلم افتادن آنها در هنگام انتقال اطلاعات دستی و کاغذی به سامانه الکترونیکی و یا حذف شدن اطلاعات آنها در جریان حمله سایبری ۲ سال پیش به سامانه های بندری این استان اعلام کرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه ۶ مرداد ماه جاری در سفر یک روزه به استان بوشهر و بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی، اموال تملیکی و اداره بندر بوشهر با مشاهده ۳۰ کانتینر پلمب شده برضرورت تعیین تکلیف این کانتینرها تاکید کرد در همین راستا روز گذشته چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در اداره بندر و دریانوردی بوشهر طبق قانون نسبت به فک پلمپ این کانتینرها اقدام شد.

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 31580
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha