دیسکالیفه شدن عمدی حسن تفتیان در قونیه!

در سومین روز مسابقات دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی سریع‌ترین مرد ایران در رقابت‌های دوی ۲۰۰ متر به شکل عمدی دیسکالیفه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سومین روز از مسابقات دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی چهارشنبه، ۱۹ مرداد برگزار شد که طی آن تنها دو نماینده ایران مسابقه دادند. 

طبق برنامه فرزانه فصیحی، حسن‌تفتیان و محمدحسین ابارقی سه نماینده ایران در دوی ۲۰۰ متر بودند که تنها ابارقی مسابقه داد. او با ثبت زمان ۲۰.۷۵  ثانیه زودتر از سایر دوندگان از خط پایان دور مقدماتی گروه خود عبور کرد و راهی نیمه نهایی شد.

فرزانه فصیحی که روز گذشته در مسابقات دوی ۱۰۰ متر دچار عارضه تنفسی شد، در مسابقات دوی ۲۰۰ متر شرکت نکرد اما نکته جالب دیسکالیفه شدن حسن تفتیان در رقابت این ماده بود.  

تفتیان برخلاف مسابقات دیگر با تیشرت در خط استارت قرار گرفت و زودتر از فرمان حرکت داور از روی تخته استارت جدا شد و شروع به دویدن کرد. با توجه به تجربه این ورزشکار در مسابقات بین‌المللی این اتفاق حاکی از عمدی بودن رفتار تفتیان برای دیسکالیفه شدن بود چون اگر در مسابقات شرکت نمی‌کرد مشمول جریمه می‌شد. 

در رشته ۱۱۰ متر مانع هم  مسعود کامران در فینال به میدان رفت و با زمان ۱۳ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد.  

برنامه و نتایج کامل همه رشته‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی؛قونیه - ترکیه ۲۰۲۲ + جدول رده بندی

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۲
کد خبر: 31550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha