صعود ۳ آزادکار ایران به فینال کشورهای اسلامی

در جریان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی، ۳ آزادکار ایران راهی فینال شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه، محمدصادق فیروزپور در ۷۴، علیرضا کریمی در ۸۶ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم راهی فینال شدند، مرتضی قیاسی در ۶۵ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت و رضا مومنی در وزن ۵۷ کیلوگرم حذف شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که با حضور ۱۰ کشتی گیر برگزار می شود، رضا مومنی پس از استراحت در دور اول، مقابل وحیداف از تاجیکستان ۶ بر ۴ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۰ کشتی گیر حضور داشتند، مرتضی قیاسی در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید اما در دور دوم برابر حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، قیاسی به دیدار رده بندی راه یافت. وی در دیدار رده بندی به مصاف امید جلال اف از ازبکستان می رود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر به روی باسکول رفتند، محمدصادق فیروزپور در دور نخست برابر اریلماز از ترکیه ۹ بر ۶ به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز مقابل ایساکوف از اردن ۱۳ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار پایانی به مصاف توران بایراموف از آذربایجان می رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۸ نفر شرکت کرده اند، علیرضا کریمی در دور اول مقابل کاریپبایف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر پیروز شد. کریمی در نیمه نهایی نیز مقابل حریفی از مراکش ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. وی در دیدار پایانی به مصاف ابوبکر آباکاروف از آذربایجان می رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج در دور نخست برابر بایس کوباتوف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد نیز ماحمدبکوف از ترکمنستان را ۱۰ بر صفر برد و به نیمه نهایی رسید. گلیج در نیمه نهایی برابر مامد ابراگیموف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. گلیج در این دیدار به مصاف مصطفی سیسیز از ترکیه می رود.

مسابقات اوزان فوق امشب چهارشنبه با مشخص شدن نفرات برتر به پایان می رسد.

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲
کد خبر: 31549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha