الزام حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری حذف شد

الزام حداقل سرمایه ۸ میلیارد تومانی برای تأسیس شرکت مشاور سرمایه گذاری برداشته شد و درخواست‌ها براساس طرح توجیهی متقاضیان این نوع از شرکت‌ها، بررسی و نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ رضا نوحی حفظ‌ ‌آباد با اشاره به جدیدترین ابلاغیه مدیریت نظارت بر نهادهای مالی گفت: با توجه به اینکه بستر قانونی ارائه خدمات مشاور سرمایه‌گذاری در قانون اوراق بهادار در قالب شخصیت حقوقی پیش‌بینی شده است و همچنین به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی افرادی که از مدارک گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه یا توانایی فنی مناسبی برخوردار هستند، بخش‌هایی از دستورالعمل تاسیس و فعالیت و اساسنامه شرکت‌هایمشاور سرمایه‌گذاری اصلاح شد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: حداقل میزان سرمایه برای تأسیس شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری یکی از دغدغه‌های متقاضیان تأسیس این نوع از شرکت‌ها بوده است و اکنون با دستور هیأت مدیره سازمان بورس الزام حداقل سرمایه ۸ میلیارد تومانی برای تأسیس شرکت مشاور سرمایه گذاری برداشته شد.

این مدیر ارشد در سازمان بورس خاطرنشان کرد: با حذف این الزام، اکنون، درخواست‌ها براساس طرح توجیهی متقاضیان این نوع از شرکت‌ها، بررسی و نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌شود. همچنین، از این پس امکان ارائه خدمات آموزشی مرتبط با بازار سرمایه به اساسنامه نمونه شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری افزوده شد.

او با بیان اینکه الزام تأدیه حداقل ۲۰ میلیارد ریال برای اخذ مجوزهای فعالیت مشاور عرضه و مشاور پذیرش توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری برداشته شد، تصریح کرد: سرمایه ثبت و پرداخت شده شرکت مشاور سرمایه گذاری، باید حداقل تکافوی پوشش هزینه‌های شرکت برای سه سال اول پس از تأسیس شرکت را داشته باشد.

نوحی اذعان کرد: در صورتیکه شرکت مشاور سرمایه‌گذاری در نظر دارد افزون بر فعالیت اصلی خود، مجوز فعالیت مشاور عرضه و مشاور پذیرش را دریافت کند، نیاز به تأدیه سرمایه اضافی برای اخذ مجوزهای یادشده ندارد.

۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 31542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha