اتهام جدیدی برای بایننس، تراکنش‌های مشکوک با صرافی WazirX

بایننس بار دیگر در مرکز تحقیقات یک تنظیم‌کننده، این بار در هند، قرار گرفت. وزارت دارایی این کشور در حال بررسی تراکنش‌های بین این صرافی و شرکت تابعه هندی آن، صرافی وزیر ایکس (WazirX) است که می‌گوید مشکوک و مبهم است و احتمالاً قوانین ارز خارجی را نقض می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پانکاج چاودری وزیر دارایی هند اعلام کرد این وزارتخانه در حال بررسی است که آیا بایننس و وزیر ایکس قانون مدیریت ارز در سال ۱۹۹۹ (FEMA) را نقض کرده‌اند یا خیر.

تحقیقات وزارتخانه نشان می‌دهد که WazirX، که توسط Zanmai Labs Private Ltd اداره می‌شود، از یک زیرساخت مخفی برای انجام معاملات با صرافی جهانی بایننس استفاده کرده است.

علاوه بر این، مشخص شده است که تمام تراکنش‌های رمز ارزی بین این دو صرافی حتی در بلاکچین‌ها ثبت نمی‌شوند و پنهان شده‌اند.

مطابق با قانون FEMA، این وزارتخانه به WazirX در رابطه با اتهام پولشویی با روپیه اخطار داده است. ظاهراً این صرافی با نقض مقررات ارزی کشور، انتقال این وجوه به کیف پول‌های ناشناس را تسهیل کرده است.

این همه چیز نیست. دولت همچنین در حال بررسی ادعاهایی است مبنی بر اینکه WazirX به کاربران خارجی بدون الزام آن‌ها به انجام کنترل‌های ضروری شناخت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) اجازه استفاده از پلتفرم خود را داده است.

آن‌ها ادعا می‌کنند WazirX به این کاربران اجازه داد تا بین ارزهای دیجیتال در پلتفرم خود مبادله کنند و نقل و انتقالات را از سایر صرافی‌های جهانی انجام دهند. این آژانس به طور خاص از بایننس و FTX، صرافی Sam Bankman-Fried، به عنوان دو شریک خارجی WazirX نام برد.

به یک سال قبل، وزیر ایکس با اتهامات مشابهی مبنی بر نقض قوانین فارکس در هند و تسهیل غیرقانونی بیش از ۲۸۰ میلیون دلار در انتقال دارایی‌های دیجیتال روبرو شد.

از آنجایی که این صرافی چندین بار متهم شده است، دو بنیانگذار آن، سیدارت منون و نیشال شتی، تصمیم گرفتند هند را ترک کنند و خانواده‌های خود را در آوریل به دبی منتقل کنند.

شرکت مادر WazirX بایننس به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین بدنام است و پرونده‌اش توسط ده‌ها تنظیم کننده در سراسر جهان دنبال می‌شود. در واقع، در حال حاضر به دلیل حذف دارایی دیجیتال BSV از فهرست، به همراه Bittylicious، Kraken و Shapeshift با یک دعوی حقوقی ۹.۹ میلیارد پوندی در بریتانیا مواجه است.

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 31514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha