اردوغان و علی اف بازی های کشورهای اسلامی را افتتاح کردند/ کاروان ایران رژه رفت + عکس

پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی ترکیه به طور رسمی در استادیوم اصلی در شهر قونیه افتتاح شد. در این مراسم که از ساعت 9 به وقت محلی آغاز شد، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و الهام علی اف رییس جمهور کشور آذربایجان حضور داشتند. 

* اعضای هیات اجرایی بدون فدراسیون در افتتاحیه رویت شدند

رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، علی دادگر و عبدی افتخاری اعضای بدون فدراسیون هیات اجرایی، علی رغبتی و علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال از جمله نفراتی بودند که در مراسم افتتاحیه شرکت کردند.

بازی های کشورهای اسلامی افتتاح شد/ کاروان ایران رژه رفت

*"برادری" شعار بازی ها 

در این مراسم، ابتدا لوگوی بازی های هم بستگی کشورهای اسلامی و قونیه 2021 به نمایش در آمد و سپس کلمه "برادری" نمایش داده شد.  سپس پرچم کشور ترکیه وارد استادیوم شد و به اهتزاز در آمد. در مراسم افتتاحیه تماشاگران هم حضور داشتند.

بازی های کشورهای اسلامی افتتاح شد/ کاروان ایران رژه رفت

آغاز رژه تیم ها و حضور پرتعداد کاروان ایران

پس از نمایش کوتاهی، مراسم رژه تیم ها با حضور کاروان افغانستان آغاز شد. کاروان آذربایجان بسیار پر تعداد در مراسم رژه شرکت کرد و الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان نیز شاهد رژه کاروان کشورش بود.

کاروان ایران با گرمکن و شلوار ورزشی به رنگ سرمه ای در مراسم افتتاحیه شرکت کرد. کاروان ایران برخلاف کشورهای دیگر دو پرچمدار داشت. ایران با پرچمداری علیرضا کریمی ملی پوش کشتی و اکرم خدابنده ملی پوش تکواندو پس از کشوور اندونزی رژه رفت. کاروان ایران هم بسیار پر تعداد در رژه شرکت کرد و پس از دو پرچمدار، اصغر رحیمی سرپرست کاروان و سپس ورزشکاران معلولان و در نهایت دیگر ورزشکاران ایران رژه رفتند.

*قرائت سوگندنامه ورزشکاران و داوران

ترکیه که میزبان بازی ها است، به عنوان آخرین کشور رژه رفت و پس از آن پرچم فدراسیون جهانی هم بستگی کشورهای اسلامی در ورزشگاه به اهتزاز در آمد. سوگندنامه ورزشکاران و مربیان نیز  قرائت شد. 

در بخش دیگر مراسم، وزیر ورزش ترکیه و رییس فدراسیون جهانی همبستگی کشورهای اسلامی سخنرانی کردند. سپس میزبان به معرفی رشته های حاضر در پنجمین دوره بازی ها پرداخت. 

 مراسم افتتاحیه با نشان دادن همبستگی بین کشورهای اسلامی و شعار قدرت اتحاد و نمایش آتش بازی به پایان رسید. 



برنامه و نتایج کامل همه رشته‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی؛قونیه - ترکیه ۲۰۲۲ + جدول رده بندی

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 31509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha