پیش بینی بازار سهام در کوتاه مدت/مطابق دیدگاه تکنیکالی روند نزولی کوتاه مدتِ شاخص کل تغییر کرده است/ سرمایه گذاران خرد و عمده فعلا دنبال نوسان‌گیری اند

کارشناس بازار سرمایه گفت: تاثیر مثبت اخبار برجامی برای بلندمدت باقی نمی‌ماند و انتظار حرکت شارپ در بازار نداریم و پیش بینی می‌شود بازار با نوسان مثبت حدود ۱۰ الی ۲۵ درصدی رو به رو بشود و به‌طور کلی نسبت به حرکت پرشتاب شاخص کل، خوش بین نیستم و فکر می‌کنم در میان مدت در بازه ۱.۵ الی ۱.۶ میلیون واحدی باقی می‌ماند. در حال حاضر دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حتی عمده، نوسان‌گیری است و در این برهه زمانی سهامداران بنیادی نسبت به ورود بازار سهام کمتر تمایل نشان می‌دهند.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در حال حاضر مذاکرات برجام تاثیر زیادی روی بورس دارد و به نوعی بورس به مذاکرات بها می‌دهد. دور اخیر مذاکرات وین در شرایطی به اتمام رسید که بسیاری از فعالان بازار همچنان امید خود به احیای برجام را از دست نداده‌اند. امیدی که بر اساس اظهارات طرف‌های مذاکره مبنی بر آماده بودن متن نهایی بیش از پیش تقویت شده است.

با توجه به تمرکز همیشگی بازار بر روند مذاکرات و اثرپذیری بورس از تحولات سیاسی و به تبع آن اقتصادی، می‌توان گفت این رابطه کماکان ادامه دارد. نه تنها تداوم این رابطه مشهود است بلکه آثار واضحی از خوشبینی ناشی از امیدواری به احیای برجام نیز در روند معاملات روز گذشته قابل مشاهده بود.

مهشید داداش زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با زهرا فعله گری خبرنگار رادار اقتصاد اظهار کرد: وضعیت بازار سهام از چند منظر قابل بررسی است که از جمله آن می‌توان به جریان ورود نقدینگی اشاره کرد؛ در یک ماه‌ گذشته عمدتا با خروج پول رو به رو بودیم اما پس از گذر این زمان، در روز شنبه که یک روز معاملاتی بین التعطیلین بود، با ورود پول مواجه بودیم و روز گذشته نیز با بازار متعادلی رو به رو شدیم و فکر می کنم اگر ارزش معاملات افزایش بیابد، می‌توان انتظار شکل‌گیری روند مثبتی در بازار باشیم.

داداش زاده ادامه داد: در حال حاضر ارزش معاملات حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و اگر این  مقدار به بیش از ۳ الی ۴ هزار میلیارد تومان برسد و در همان سطح بماند، روند مثبت تا بازپس‌گیری مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی تداوم پیدا می‌کند و در غیر این صورت فکر می‌کنم شاخص کل نهایتا تا محدوده یک میلیون و پانصد هزار واحد پیش‌روی داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: مطابق تحلیل تکنیکالی، نمودار شاخص کل در دو روز معاملاتی گذشته بالای مووینگ اوریج ۹ دوره خود قرار گرفته است و به عبارتی روند شاخص کل مطابق دیدگاه تکنیکالی مثبت تلقی می‌شود و می توان گفت که روند نزولی کوتاه مدت تغییر کرده است و برای تشخیص جهت بازار باید ارزش معاملات را همراه با روند شاخص کل را در روزهای آتی رصد کرد.

وی مطرح کرد: از طرفی شاهد اخبار مثبت برجامی نیز هستیم که همین موضوع می‌تواند منجر به بهبود فضای معاملاتی و به دنبال آن ورود نقدینگی حقیقی به بازار سهام بشود. در حال حاضر سهامداران چشم انتظار نتیجه‌ای مشخص درمورد مذاکرات هستند که خوشبختانه وزن اخبار مثبت در این حوزه بیشتر شده است.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: البته تاثیر مثبت اخبار برجامی برای بلندمدت باقی نمی‌ماند و انتظار حرکت شارپ در بازار نداریم و پیش بینی می‌شود بازار با نوسان مثبت حدود ۱۰ الی ۲۵ درصدی رو به رو بشود و به‌طور کلی نسبت به حرکت پرشتاب شاخص کل، خوش بین نیستم و فکر می‌کنم در میان مدت در بازه ۱.۵ الی ۱.۶ میلیون واحدی باقی می‌ماند.

داداش زاده گفت: در حال حاضر دیدگاه سرمایه گذاران خرد و حتی عمده، نوسان‌گیری است و در این برهه زمانی سهامداران بنیادی نسبت به ورود بازار سهام کمتر تمایل نشان می‌دهند.

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
کد خبر: 31495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha