رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل / بازار سهام در ابهام برجام + نقشه بازار

امروز سه‌شنبه، شاخص کل بورس ۳ هزار و ۱۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۸۰۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را در فضای ابهامات ناشی از توافقات برجامی سپری کرد، و به نظر می رسید سهامداران در انتظار رسیدن اخبار تکمیلی از مذاکرات هستند و در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۳ هزار و ۱۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۸۰۱ واحد رشد داشت.  بازار بورس تهران امروز را در فضای ابهامات ناشی از توافقات برجامی سپری کرد، و به نظر می رسید سهامداران در انتظار رسیدن اخبار تکمیلی از مذاکرات هستند و در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش، همچنان با نوسانات کم دامنه و گرایشات اصلاحی معامله شدند و در نهایت نمادهای شتران، شپنا و شبندر در دامنه ۱ تا ۳ درصد منفی نوسان کردند.

بانکی ها نیز با نیم نگاهی به مذاکرات برجامی، عملکردی محتاطانه داشتند و در روزی که نماد دی به صف خرید رسید، نماد وتجارت در دامنه ۲ درصد مثبت و نمادهای وبصادر و وبملت هم کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند.

پتروشیمی ها هم متعادل و البته کم حجم بودند و نمادهای شپدیس، نوری و فارس بیشترین حجم معاملاتی را داشتند. خودرویی ها هم متاثر از اخبار مربوط به مذاکرات برجامی، با افزایش نسبی عرضه ها همراه بودند و در نهایت نماد خودرو در دامنه ۰.۵ درصد مثبت و نمادهای خساپا و وساپا در دامنه ۲ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم متعادل معامله شدند و نماد فولاد پس از افزایش سرمایه ۸۱ درصدی و تقسیم سود ۱.۷۰۰ ریالی، امروز در قیمت ۵.۴۷۰ ریال بازگشایی شد و مماس بر ۵ درصد مثبت بسته شد، از سویی دیگر نماد ذوب هم همچنان در این گروه مورد توجه است و با صف خرید به کار خود پایان داد.

حمل و نقلی ها با افزایش میزان عرضه ها دنبال شدند. دارویی ها متعادل و منفی بودند. نمادهای مفاخر و تسن از جمله نمادهای مورد توجه گروه رایانه ای ها بودند. نبض مثبت در صنایع لاستیک و پلاستیک هم میتپید.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد شراز در قیمت ۱۴.۱۲۰ ریال و نزدیک به صفر تابلو اشاره کرد.

رشد ۳ هزار و ۱۹ واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۱۹ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۵۱ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۸۰۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۹۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۰۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، خساپا، وبملت بیشترین تاثیر مثبت و نماد تاپیکو، شبندر، کگل، شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، خودرو، خگستر، شبندر، فولاد، وتجارت، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۰۰ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۰ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۱۵۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۴۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۳ هزار میلیارد و ۶۵۳ میلیون انجام شد.

سهام بپاس، دی، صبا بیشترین تاثیر مثبت و نماد زاگرس، شاوان، خدیزل، بمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، کرمان، فزر، دی، ددانا، فتوسا، فگستر است.

انتهای پیام./

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 31485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha