بزودی رونق به بازار سرمایه بازمی‌گردد

یک کارشناس، بازار سرمایه را ویترین  اقتصاد کشور برشمرد و گفت: در دو سال گذشته بازار سرمایه در رکود مطلق قرار داشت و سرمایه‌گذاران حاضر در این بازار، زیان زیادی کرده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود به زودی یک رشد معقول و همپای نرخ تورم در بازار سهام ایجاد شود، زیرا قیمت‌ها در بازار به کف  خود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه ایران؛ مهدی خیره‌دست کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بخش مهمی از شرایط کنونی بازار یعنی خروج حقیقی‌ها از بازارسهام و حرکت آنها به سمت بازارهای موازی مربوط به اتفاقات سال ۹۸ و ۹۹ در بازار بوده که باعث شده تردید و دودلی در این بازار ایجاد شود.

به گفته وی بیشترین منابع خارج شده در شرایط فعلی  از بازار سهام به سمت  صندوق‌های با درآمد ثابت سوق یافته هرچند که همین خروج منابع و حرکت بیش‌ازپیش آنها به سمت این صندوق‌ها هم یک تهدید محسوب می‌شود زیرا باعث کمتر شدن تزریق نقدینگی به بازار سهام شده است.

خیره‌دست  درعین حال اشاره کرد که برخی ازسیاست‌ها  هم باعث شده  تا خروج حقیقی‌ها  از بازار سهام تسریع شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه باید اعتماد را به بازار سرمایه برگرداند، یادآور شد: در این راستا می‌توان با ایجاد برخی محرک‌ها، رغبت معامله‌گران را به بازار سهام افزایش داد که در این صورت با بازگشت حقیقی‌های بزرگ بازار، معامله‌گران دیگر هم تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام خواهند داشت.

وی تأکید کرد: در حال حاضر سهم‌های بنیادی و ارزنده  بسیاری دربازار سهام  وجود دارد و تجربه نشان داده هر گاه در بازار خبری نیست و اعتمادها از بین رفته و ارزش سهام به کف قیمتی خود می‌رسد، بازار دوباره برمی‌گردد و بازدهی

خوبی را نصیب معامله‌گران  خود می‌کند.

به گفته خیره‌دست، هیجان در ذات بازار سرمایه  بوده و وقتی خبری به بازار سهام  تزریق می شود، پول‌های پارک شده به سمت بازار سرمایه سرازیر می‌شوند  و رشد خوبی در بازار ایجاد می‌شود.

فنر فشرده بازار باز می‌شود

وی گفت که با توجه به اتمام دور اول برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، اخبار خوبی در بازار منتشر شد، بنابراین با انتشار چند خبر خوب در بازار، احتمال دارد فنر فشرده بازار سهام در اوایل شهریورماه سال‌جاری باز شود که در این صورت  سود خوبی نصیب معامله‌گران می‌شود.

خیره‌دست با اشاره به گزارش‌های برخی تکنیکالیست‌ها در بازار سهام گفت: این گزارش‌ها با توجه به سیگنال‌هایی که به بازار می دهند ممکن است کف جدیدی را ایجاد کنند، بنابراین انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران در معاملات خود دیدی بلندمدت داشته باشند و با تحلیل دقیق وارد بازار شوند که در این صورت بازدهی خوبی نصیب خود خواهند کرد.

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 31472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha