بسیاری از مشاغل از دست رفته نفتی در آمریکا هرگز باز نمی گردند

اگر قیمت نفت همچنان پایین بماند، ۳۰ درصد از ۱۰۷۰۰۰ شغلی که در بخش تولید و اکتشاف نفت آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از بین رفته، هرگز باز نمی گردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اویل پرایس، بیش از 100 هزار شغل در بخش صنعت اکتشاف و تولید در آمریکا از ماه مارس تا اوت سال جاری میلادی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا از بین رفته است. 35 هزار شغل دیگر هم در بخش‌های پالایشی و پتروشیمی نابود شده است.

این پایانِ خبرهای بد نیست. بسیاری از این مشاغل حداقل تا پایان سال آینده میلادی باز نمی‌گردند و برخی هرگز احیا نخواهند شد.

 از دست رفتن مشاغل و سرعت نابودی آنها تعجب‌آور نیست. تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر صنعت نفت سریع و نابود کننده بوده است. تولید نفت در تگزاس 13 درصد طی سه ماه از مارس تا مه کاهش یافت. کاهش تولید نفت طی بحران قبلی، تنها 13.7 درصد طی 18 ماه بود.

 کاهش سریع این فعالیت‌ها باعث از دست رفتن سریع مشاغل و بالا رفتن تعداد ورشکستگی‌ها شد. صنعت نفت همواره طی دوره های کاهش قیمت با ریزش مشاغل مواجه بوده است. مسئله مهم در حال حاضر این است که بسیاری از این مشاغل هرگز باز نمی‌گردند.

تحلیل های آماری چندگانه در مورد اشتغال و اطلاعات بازار نشان می دهد 70 درصد از مشاغلی که طی همه‌گیری ویروس کرونا از بین رفته اند، تا پایان 2021 احیا نمی شوند. اگر قیمت نفت همچنان پایین بماند، 30 درصد از 107000 شغلی که در بخش تولید و اکتشاف در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از بین رفته، هرگز باز نمی گردند.

دو سال زمانی طولانی برای افرادی است که شغل خود را در این بخش از دست می‌دهند. برخی از آنها مشاغل دیگری در صنایع دیگر پیدا می‌کنند . بخش انرژی‌های تجدیدپذیر یک گزینه خوب برای آنهاست چون سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی، باد و فناوری‌های جدید رو به افزایش است و سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز کاهش می‌یابد.

شرکت‌های بزرگ نفت اروپا به‌تدریج به انرژیهای پاک روی می‌آورند که مستلزم تغییر مهارتها در بین کارکنان آنهاست. در این بین، همتایان آمریکایی آنها دستورالعمل خاصی برای انرژی‌های پاک ندارند. صنعت نفت آمریکا هم در حال تغییر است ولی به دلایل اقتصادی و سیاسی. تولیدکنندگان نفت آمریکا هم باید دیجیتال شوند و این هم مستلزم نیروی کار جدیدی است.

۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 3144
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha