قیمت آریزو ۶ پرو منصفانه است؟

مشخصات فنی آریزو ۶ با نسخه قبلی تفاوتی ندارد، اما مدیران‌خودرو این محصول را ۱۰۰ میلیون گران‌تر می‌فروشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرارو- آریزو ۶ پرو جدیدترین سدان چینی در بازار ایران است که مدیران‌خودرو آن را یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان ناقابل می‌فروشد. مشخصات فنی آریزو ۶ پرو نشان می‌دهد نسبت به نسخه قبلی یعنی آریزو ۶ شاهد هیچ ارتقایی نیستیم و سروشکل آن به‌جز چند تفاوت جزئی مثل عوض شدن فرم جلوپنجره و چراغ‌های عقب، با آریزو ۶ مو نمی‌زند. با همین پول در بازار آزاد الان امکان خرید حداقل‌ پنج خودرو دیگر وجود دارد.

قیمت آریزو ۶ پرو؛ ۱.۶ میلیارد در کارخانه

آریزو ۶ پرو تیرماه امسال توسط مدیران‌خودرو با قیمت قطعی یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان فروخته شد. هنوز ارزش این خودرو در بازار آزاد مشخص نیست، اما با توجه به قیمت آریزو ۶ پرو در کارخانه، این مدل از نظر اقتصادی تقریبا بین آریزو ۶ اکسلنت و تیگو ۷ IE قرار می‌گیرد. دو محصولی که فعلا مدیران‌خودرو برای آن‌ها به‌ترتیب ۹۶۹ میلیون تومان و یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان دریافت می‌کند.

مشخصات آریزو ۶ پرو؛ موتور ۱.۵ لیتری

مشخصات فنی آریزو ۶ پرو نشان می‌دهد از این حیث شاهد هیچ ارتقایی نیستیم. همان موتور ۱.۵ لیتری که قبلا قلب تپنده آریزو ۶ بود حالا برای آریزو ۶ پرو استفاده شده است. پیشرانه‌ای با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر که باید برای رسیدن سرعت آریزو ۶ پرو از صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت چیزی حدود ۹ ثانیه منتظر ماند. گفته می‌شود راننده آریزو ۶ پرو می‌تواند نهایتا با سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت حرکت کند و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود هفت لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. حجم باک ۴۸ لیتری و وزن یک تن و ۳۴۴ کیلوگرم نیز از درگر مشخصات آریزو ۶ مدل پرو به‌شمار می‌رود در بخش ظاهری تغییر سروشکل جلو پنجره، فرم چراغ‌های عقب، حذف لوگوی چری از روی صندوق عقب و قرار گرفتن عبارت Chery به‌جای آن مهمترین تغییر نسبت به آریزو ۶ اکسلنت محسوب می‌شود و داخل کابین تغییر شکل فرمان و کیلومتر شمار دیجیتالی جای عقربه‌های آنالوگ به‌چشم می‌خورند.

مشخصات فنی آریزو ۶ پرو

حجم موتور

۱.۵ لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

۲۲۰ نیوتن‌متر

حداکثر توان خروجی

۱۴۷ اسب‌بخار

شتاب

۹ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۱۰ کیلومتر برساعت

مصرف سوخت ترکیبی

هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

حجم باک

۴۸ لیتر

رقبای آریزو ۶ پرو در بازار

قیمت آریزو ۶ پرو درحالی یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان اعلام شده که در همین بازه حداقل چهار رقیب اقتصادی دیگر برای آن وجود دارد. ویژگی مشترک همه آن‌ها با آریزو ۶ پرو، مجهز شدن به موتور ۱.۵ لیتر است. مدیران‌خودرو آریزو ۶ پرو را یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان در نمایندگی‌های خود عرضه می‌کند و در همین بازه قیمت، ام وی ام X55 اکسلنت را در بازار آزاد خرید و فروش می‌کنند. همانظور که سدان‌های چری با اسم آریزو روانه بازار می‌شوند، نسخه‌های کراس‌اور با نام تیگو شناخته می‌شوند و الان تیگو 7 IE را با قیمت یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان، می‌توانیم دیگر رقیب اقتصادی و فنی آریزو ۶ پرو بدانیم. قیمت کارخانه جک S5 اتوماتیک جدید درحال حاضر ۹۸۵ میلیون تومان است و این یکی هم با موتور ۱.۵ لیتری می‌تواند رقیبی برای آریزو ۶ مدل پرو باشد. با یک میلیارد تومان علاوه بر مدل‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم، می‌شود نیم‌نگاهی به خودرو T8 از محصولات KMC داشت. T8 که گاهی به آن جک T8 گفته می‌شود با قیمت یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان در بازار آزاد دست به دست می‌شود و حجم موتور آن دو لیتر است.

مقایسه آریزو ۶ با رقبای اقتصادی در بازار

خودرو

حجم موتور

حداکثر گشتاور خروجی

حداکثر توان خروجی

شتاب

حداکثر سرعت

مصرف سوخت ترکیبی

آریزو 6 پرو

۱.۵ لیتر

۲۲۰ نیوتن‌متر

۱۴۷ اسب‌بخار

۹ ثانیه

۲۱۰ کیلومتر برساعت

هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

ام وی ام X55 اکسلنت

۱.۵ لیتر

۲۱۰ نیوتن‌متر

۱۴۷ اسب‌بخار

۱۰.۹ ثانیه

۱۸۵ کیلومتر بر ساعت

۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

تیگو 7 IE

۱.۵ لیتر

۲۱۰ نیوتن‌متر

۱۴۷ اسب‌بخار

۱۰.۲ ثانیه

۱۹۰ کیلومتر برساعت

۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

جک S5

۱.۵ لیتر

۲۵۱ نیوتن‌متر

۱۷۱ اسب‌بخار

۱۱ ثانیه

۱۸۰ کیلومتر برساعت

۸.۶ ثانیه در ۱۰۰ کیلومتر

T8

دو لیتر

۲۹۰

۱۷۴

-

۱۵۰ کیلومتر برساعت

-

۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 31409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha