حصارهای الکتریکی برای حفاظت از اماکن تجاری سازی شد

محققان یک شرکت دانش بنیان حصارهای الکتریکی را تولید و تجاری سازی کردند تا حفاظت از اماکن ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اولویت‌های فناورانه مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهره بردن و توسعه فناوری‌های هوشمند به ویژه در ارتقای امنیت است.

در همین راستا، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق توانسته‌اند با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری محصولات قابل توجهی را در حوزه امنیت طراحی و تولید کنند. سامانه حصارهای الکتریکی ضد سرقت هوشمند از جمله این محصولات است.

با توجه به این که فناوری می‌تواند نقشی مهم در توسعه امنیت شهروندان ایفا کند، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این حوزه محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت مختلفی عرضه شده است.

یکی از محصولات این شرکت، نوع خاصی از حصارهای الکتریکی هوشمند است. این حصارها به جای شوک الکتریکی، حس برق گرفتگی را با سارق یا فرد متجاوز به حریم القاء می‌کند و عوارض برق گرفتگی را ندارد. این سامانه به یک دستگاه مرکزی وصل است و مانند رادار عمل کرده و در هر نقطه‌ای که با حصارها برخوردی صورت بگیرد، آن را به اطلاع اپراتور می‌رساند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه این است که می‌تواند برخورد با حصار را به صورت پیامک به تلفن همراه مالک ساختمان یا محوطه اطلاع دهد، علاوه بر این، سامانه هوشمند پیامی به دوربین‌ها ارسال می‌کند تا بر روی نقطه برخورد فرد یا حیوان با حصار الکتریکی زوم کنند. این سامانه همچنین قابلیت اتصال به پهپادها را نیز دارد.

بخشی از استفاده کنندگان از این سامانه کشاورزان ایرانی هستند، صاحبان استخرهای پرورش ماهی که نمی‌خواهند حیواناتی مانند سمور آبی به استخر حمله کند و یا پرورش دهندگان شترمرغ برای محافظت از ماکیان خود در مقابل گرگ و روباه، از این محصول استفاده کرده‌اند.

سازمان راهداری، شرکت کشتیرانی و نهادهای دولتی و خصوصی دیگر نیز برای حفاظت از محوطه‌های خود از این محصولات دانش‌بنیان بهره برده‌اند. یک شرکت دانش‌بنیان که این محصول را تجاری سازی کرده همچنین موفق شده است، در تیرماه سال جاری، اولین محصول خود را به کشور عراق صادر کند. با توجه به نیاز محوطه‌های صنعتی و اداری آن کشور به ارتقاء امنیت، پیش‌بینی می‌شود که این گونه محصولات باکیفیت ایرانی با استقبال همسایگان رو به رو شود.

۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 31399
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha