زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ + لینک‌های مهم

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطابق اعلام سازمان سنجش، از روز دوشنبه ۱۷ مرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه خواهد داشت. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تمامی افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده بودند، بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور می‌بایست وارد سایت سنجش شده و کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند و پس از تحلیل و بررسی رتبه‌های موجود در این کارنامه و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایند.

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ به منظور انتخاب رشته محل‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، ۴ رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد است. داوطلبان می توانند بر اساس توضیحات کارنامه کنکور سراسری در ۱۵۰ کد رشته محل، انتخاب‌های خود را اولویت‌بندی کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، مرحله‌ای حساس بوده چرا که عدم آگاهی از این بازه زمانی سبب می‌شود داوطلب از تکمیل فرم انتخاب رشته باز مانده و شانس خود را برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه از دست دهد. به همین جهت در این مقاله به بررسی تاریخ تعیین رشته سراسری ۱۴۰۱ پرداخته شده است.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطابق اعلام سازمان سنجش، از ۱۷ مرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه خواهد داشت. بنابراین افرادی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته این آزمون شده‌اند، می‌توانند در این تاریخ‌ها وارد سایت سنجش شده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

تمدید زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

هر ساله داوطلبان زیادی به دلایل مختلف موفق به انتخاب رشته دانشگاه سراسری در موعد مقرر نمی‌شوند و خواستار تمدید زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می‌باشند. بنا به درخواست‌های بسیاری که به سازمان سنجش ارسال می شود، این سازمان به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری، احتمال دارد مهلت انتخاب رشته را چند روز تمدید کند.

مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از الزامات برای هر داوطلب می باشد. چرا که تمامی جزئیات از صفر تا صد انتخاب رشته کنکور را در بر می گیرد. مقاله زیر در این خصوص کمک زیادی به داوطلب خواهد کرد.

۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 31397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha