بازار سهام تحت تاثیر احتمال تحقق برجام/ رشد ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحدی شاخص کل + نقشه بازار

امروز شنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۶ هزار و ۸۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد، بالارفتن احتمال دستیابی به توافقات هسته ای و کاهش نرخ سود بین بانکی از جمله عوامل تاثیر گذار بر فضای مثبت بازار بود و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۶ هزار و ۸۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد، بالارفتن احتمال دستیابی به توافقات هسته ای و کاهش نرخ سود بین بانکی از جمله عوامل تاثیر گذار بر فضای مثبت بازار بود و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش، متاثر از کاهش قیمت نفت با برتری نسبی فروشندگان معامله شدند و در نهایت نمادهای شتران، شپنا و شبندر در دامنه ۰.۵ تا ۱.۵ درصد منفی نوسان کردند.

جو گروه بانکی مثبت و صعودی بود و در نهایت نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت همگی با صف خرید بسته شدند. پتروشیمی ها هم مثبت و البته کم حجم بودند و درحالیکه نماد شفن همچنان از فشار فروش برخوردار بود، نمادهای شپدیس، جم و نوری بیشترین حجم معاملاتی را داشتند. خودرویی ها هم متاثر از اخبار مربوط به عرضه بلوک و خوش بینی به احیای برجام، در کانون توجهات قرار داشتند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا با صف خرید و نماد خاور هم پس از بازگشایی و تجربه صف خرید، در نهایت در دامنه ۰.۵ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم همسو با گروه های بزرگ متعادل و مثبت معامله شدند و نمادهای کروی و فاسمین به واسطه رشد قیمت روی جهانی مورد توجه قرار داشتند، نماد فملی هم در مدار ۲.۵ درصد مثبت بسته شد.

حمل و نقلی ها با برتری معاملات در نمادهای حکشتی و حتاید دنبال شدند. دارویی ها با نوسانات مثبت همراه بودند. روند معاملاتی چند رشته ای هم مثبت بود و نماد شستا در فهرست تاثیرگذاران بر شاخص قرار داشت. رشد قیمتی سیمانی ها و غذایی ها هم محسوس بود.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد آپ در قیمت ۶.۵۹۰ ریال و مماس بر سقف قیمتی روزانه اشاره کرد.

رشد ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۴۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۶ هزار و ۸۸ واحد رشد کرد و به رقم ۳۹۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۸۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فملی، وبملت، شستا، شپدیس، خودرو، حکشتی بیشترین تاثیر مثبت و نماد شبندربیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، شبندر، شفن، شتران، وبملت، خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۸۸واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸۸واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۵۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۴۳ هزار میلیارد و ۲۴۳ میلیون انجام شد.

سهام بپاس، خدیزل، دماوند، فزر، صبا، فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نماد شاوان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کرمان، فرابورس، شاوان، ددانا، گدنا، فزر، آریا است.

انتهای پیام. /

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 31383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha