سامانه بارشی مونسون چه زمانی بازمی‌گردد؟

مطابق با الگوی نقشه‌های داده و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی باتوجه به شیو فشاری حاکم بر سطح زمین تا اوایل هفته آینده وزش باد و گاهی گرد و خاک و در مرز شرقی گاهی وزش باد شدید با وقوع طوفان و گرد و خاک نیز قابل پیش بینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛کارشناس هواشناسی در مورد فعال شدن سامانه بارشی مونسون در روزهای آینده گفت: بعید می‌دانیم این سامانه حداقل تا پنج روز آینده فعال شود.

به گزارش فارس، سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: مطابق با الگوی نقشه‌های داده و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی باتوجه به شیو فشاری حاکم بر سطح زمین تا اوایل هفته آینده وزش باد و گاهی گرد و خاک و در مرز شرقی گاهی وزش باد شدید با وقوع طوفان و گرد و خاک نیز قابل پیش بینی است.

وی افزود: دمای هوا تا روز جمعه تغییر محسوسی ندارد و نوسان دما در محدوده شرایط عادی قرار دارد، اما شنبه تا دوشنبه هفته آینده سه تا پنج درجه افزایش دما خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه سامانه مانسون سه شنبه تا پنج شنبه هفته گذشته منطقه خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار داد، ادامه داد: در هفته گذشته فعالیت سامانه بارشی مانسون در نوار جنوبی کشور حاکم بود که شهرستان‌های طبس، نهبندان و خوسف نیز از آن تاثیر پذیرفت.

لطفی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در نایبند طبس با ۵۱ میلی متر بارش بوده است، اظهار کرد: کریت و خرو طبس نیز از این سامانه تاثیر گرفتند و شاهد بارش‌هایی بودیم.

۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 31330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha