شرایط جدید نقل و انتقال سوابق بیمه بازنشستگی چیست؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی را تعیین کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی را بررسی کرده و ماده ۲ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۲ این طرح؛‌ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی در مورد اشخاصی که به علت انتقال، استعفاء، بازخریدخدمت، اخراج، انفصال دائم و همچنین تغییرات ساختاری ناشی از ادغام، انحلال و واگذاری‌ها، رابطه استخدامی آنان با دستگاه متبوع قطع و به تبع آن از عضویت و شمول صندوق بازنشستگی مربوط خارج شده یا می‌شوند یا به سبب تبدیل وضع استخدامی مشترک صندوق جدید شده یا بشوند، امکان‌پذیر می‌باشد.

بر اساس تبصره ۱ این ماده، نقل و انتقال سوابق حق بیمه یا کسور بازنشستگی پس از برقراری حقوق بازنشستگی، ازکارافتادگی و یا مستمری بازماندگان از صندوق پرداخت کننده مستمری به سایر صندوق‌ها ممنوع است.

بر اساس تبصره ۲ این ماده؛ کلیه اشخاصی که کسور بازنشستگی یا حق بیمه خود را به هر علت، از صندوق بازنشستگی ذیربط دریافت نموده یا بنمایند، امکان انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه آنان ممنوع می‌باشد.

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 31271

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha