رشد ۲ هزار و ۴۱۲ واحدی شاخص کل / بازار سهام متعادل معامله شد+ نقشه بورس

امروز سه شنبه (۱۱ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۲هزار و ۴۱۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲۲۴ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را کم حجم و متعادل آغاز کرد، و با توجه به افت قیمت های جهانی و اتفاقات روزهای قبل، شاهد بازاری کم نوسان و آرام بودیم و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (۱۱ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۲هزار و ۴۱۲ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲۲۴ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را کم حجم و متعادل آغاز کرد، و با توجه به افت قیمت های جهانی و اتفاقات روزهای قبل، شاهد بازاری کم نوسان و آرام بودیم و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش با برخورداری از حمایت حقوقی ها و علیرغم افت قیمت نفت، امروز متعادل دنبال شدند و در روزی که نماد شراز به صف خرید رسید، نمادهای شتران، شپنا و شبندر در محدوده صفر تابلو نوسان کردند.

بانکی ها نیز جو معاملاتی روان و با نوسانات محدودی را داشتند و در نهایت نمادهای وبملت، وبصادر در دامنه ۱.۵ درصد مثبت و نماد وتجارت کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند. پتروشیمی ها هم مثبت و البته کم حجم بودند و درحالیکه نماد زاگرس به صف خرید رسید، نمادهای شفن، شپدیس و فارس بیشترین حجم معاملاتی را داشتند. خودرویی ها هم متعادل و منفی آغاز به کار کردند و در اواخر بازار و با انتشار خبر پذیرش شاهین از سایپا و هایما از ایران خودرو، با افزایش نسبی تقاضا مواجه شدند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در دامنه ۳ درصد مثبت بسته شدند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم در غیاب نماد فولاد، متعادل بودند و در پایان نمادهای بزرگی همچون فملی در محدوده ۱.۵ درصد مثبت و نماد کگل نزدیک به ۱.۵ درصد منفی بسته شدند.

در انبوه سازی ها وضعیت معاملات مثبت بود. گروه سیمان هم در اکثر نمادها سبز پوش بودند. فراکابی ها با افزایش عرضه ها همراه بودند. گروه های غذایی و زراعتی هم متعادل دنبال شدند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد فاذر در قیمت ۹۹۷ ریال و در محدوده ۴ درصد منفی اشاره کرد.

رشد ۲ هزار و ۴۱۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۴۱۲ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۳۰ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲۲۴ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۲۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، ومعادن، تاپیکو، پارسان، نوری، شپدیس بیشترین تاثیر مثبت و نماد وپارس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خگستر، خساپا، خودرو، شستا، انرژی‌۳، شفن، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۲۴ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۴ واحد رشد، رقم ۱۸ هزار و ۷۶۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۳۲هزار معامله به ارزش حدودی ۱۲ هزار میلیارد و ۷۰۲ میلیون انجام شد.

سهام زاگرس، شراز، بپاس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، فرابورس، دماوند، بمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، فرابورس، شراز، فتوسا، تلیسه، گدنا است.

انتهای پیام. /

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 31236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha