جرم شناسی ارزهای دیجیتال کلید خورد

شرکت تحلیل بلاک‌چین معتبر Chainalysis با راه‌اندازی یک تیم جدید به دولت آمریکا برای شناسایی جرائم کریپتو یاری خواهد رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، براساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط این شرکت، ۷۵ درصد از آژانس‌های جهانی عمومی از آمادگی لازم برای رویارویی با پیشامدهای ناگوار کریپتو برخوردار نیستند، این گزارش حاکی از نیاز روزافزون دولت‌ها به منابع و فناوری‌های تحقیقاتی لازم در این خصوص است.

جرائم کریپتو در نهادهای دولتی

Chainalysis پس از عقد یک قرارداد موفقیت‌آمیز چند میلیون دلاری با آمریکا دور جدیدی از اقدامات خود را برای پشتیبانی از تحقیقات کریپتوی آژانس‌های دولتی آغاز کرده است و آن‌ها را با ابزارها و داده‌های لازمِ رهگیری تراکنش‌های بلاک‌چینی تامین می‌کند.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) طی یک قرارداد ۶۲۵ هزار دلاری با سازمان درآمد داخلی (IRS) ابزاری برای شناسایی و رهگیری توکن‌های حریم شخصی مانند مونرو (Monero) و راهکارهای لایه-۲ مانند لایتنینگ توسعه داد.

Chainalysis در جدیدترین پست وبلاگ خود ۴ راهکاری را که برای آژانس‌های دولتی تدوین کرده است، معرفی نمود. این شرکت آخرین فناوری و نرم‌افزارهای تحلیل آن‌چین را دراختیار این سازمان‌ها قرار می‌دهد.

Michael Gronager، مدیرعامل Chainalysis، اظهار داشت که با پیشرفت جرائم حوزۀ کریپتو در سال‌های گذشته، سازمان‌های دولتی گسترۀ تحقیقات خود را فراتر از استفادۀ غیرقانونی از بیت‌کوین کرده و حوزه‌هایی همچون حملات باج‌افزاری و هک سیستم‌های دولتی را نیز پوشش می‌دهند.

این شرکت تحقیقاتی افزود که با شکل‌گیری این بخش جدید ممکن است طی ۶ الی ۱۲ ماه آینده تعداد پرسنل استخدامی آن دو برابر حال‌حاضر شود. هم‌اکنون ۱۱۰ نفر در این تیم حضور داشته که ۹۰ نفر ازآن‌ها متخصصان جرم‌شناسی هستند. ارزش این شرکت بزرگ تحقیقاتی در ماه می (اردیبهشت) به رقم سرسام‌آور ۸.۶ میلیارد دلار رسید.

Chainalysis برای دستیابی به یک رویکرد جامع از نحوۀ برخورد نهادهای دولتی با جرائم کریپتو، در یک نظرسنجی ۳۰۰ داوطلب از ۱۸۳ آژانس دولتی آمریکا و کانادا را مورد مطالعه قرار داد. نتایج این پرسشنامه نشان داد که اغلب جرائم مربوط به رمز ارزها در حوزۀ کلاهبرداری، موادمخدر، جرائم‌سایبری و باج‌افزارها رخ می‌دهند.

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 31181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha