دختران قهرمان جهان شدند پسران نایب قهرمان / صوفیه نوید بخش روزهای بزرگ

تیم ملی تکواندوی نونهالان پسر ایران با کسب دو مدال طلا و یک نقره، نایب قهرمان جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان  که پنجشنبه (۶ مرداد) با حضور ۶۶۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور جهان به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شده بود، به پایان رسید و تیم پسران ایران به عنوان نایب قهرمانی رسید.
در بخش پسران، تیم ملی تکواندو کره جنوبی با کسب چهار طلا و چهار نقره قهرمان شد، تیم نونهالان ایران که با هفت تکواندوکار در این دوره حضور داشتند، با دو طلا و یک نقره نایب قهرمان و تیم ملی مکزیک سوم شد.رادین زینالی و محمد مهدی سعادتی دو مدال طلا و محمد عرفان زارع یک نشان نقره برای ایران کسب کردند. آرش ضامنی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

روزگذشته همچنین تیم ملی نونهالان دختر ایران با 4 طلا روی سکوی اول جهان ایستاد. 

همچنین هدایت تیم ملی در بخش دختران که موفق به کسب عنوان نخست جهان شدند، برعهده معصومه محمدیان به عنوان سرمربی بود که موفق شد عنوان برترین مربی این رقابت ها را از آن خود کند. لیلا خزایی و پروین کشاورز نیز به عنوان مربی فعالیت داشتند. در بخش پسران نیز حسینعلی نعیمی سرمربی و حامد جعفری و اسماعیل اسماعیل پور به عنوان مربی حضور داشتند.

دور قبلی این رقابتها سال ۲۰۱۹ به میزبانی کشور ازبکستان برگزار شد. تیم ملی دختران ایران با ترکیب کامل ۱۰ تکواندوکار و کسب شش طلا و یک نقره قهرمان شد و تیم ۱۰ نفره پسران نیز یک مدال طلا، یک نقره و چهار برنز در مکان دوم ایستاد.

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 31158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha