کشتی آزاد ایران چهارم شد / نتیجه ضعیف و شکست سخت تیمی که قهرمان دنیا بود

تیم ایران با کسب ۱ مدال طلاف ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به کار خود در رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در ایتالیا پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۷ لغایت ۹ مردادماه در شهر رُم ایتالیا برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط ابراهیم الهی در وزن در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا اسدی در وزن ۵۱ کیلوگرم، رضا سلیمانیان در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال نقره، عرشیا حدادی در وزن ۴۸ کیلوگرم و عرفان علیزاده در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی آمریکا با ۱۹۰ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، هند و آذربایجان با ۱۲۶ و ۱۲۲ امتیاز دوم و سوم شدند و تیم ایران با ۱۱۷ امتیاز چهارم شد.

در وزن ۴۵ کیلوگرم امیرمحمد نوازی دور اول با نتیجه ۶ بر صفر و ضربه فنی ریکاردو بونانو از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی عظیم بردی آشیرگولیف از ترکمنستان با نتیجه ۱۲بر ۱ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نوازی در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب دومنیک مونارتو از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر و ضربه فنی مغلوب آرمان هاروتوینان از ارمنستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم عرشیا حدادی در دور نخست  با نتیجه ۸ بر صفر عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کریستین کاستیلو از آمریکا با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه باید با نتیجه ۱۳ بر ۱ مقابل اوزگور جاگلیان از ترکیه پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. حدادی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر رسول گالبورایف از فرانسه را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم محمد رضا اسدی پس از استراحت در دور اول استراحت، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر دانیل کارتیف از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر بایامان کریمبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رفت. اسدی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد المان آقایف از آذربایجان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب لوک لیلداهل از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیر مهدی نجاتی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب حوسان بای عثمان اف از ازبکستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یکچهارم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ابراهیم الهی دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر کایگه براون از نیوزلند را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل عبداله توپراک از ترکیه با نتیجه ۷ بر ۲ پیروز شد و به مرحله یکچهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر آقا گاسیموف از آذربایجان من را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد نیخیل پیلاناگویلا از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. الهی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۴ از سد بیلال شریپ اولو از قرقیزستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمد مهدی ممیوند در دور نخست  با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب الیاس عیسایف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۲ بر ۲  آلپ بگنجوف از ترکمنستان را مغلوب کرد اما در دور بعد مقابل آیکین بولاتولی از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم یونس شفیعی از ایران در دور نخست با نتیجه  ۴ بر ۴ از سدبارتلومیج نوواکوفسکی از لهستان گذشت. وی در دور بعد مقابل ناریندر از هند با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، حذف شد.

در وزن ۸۰ رضا سلیمانیان در دور نخست مقابل زاخاری دی رایدر از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ از سد اسلاوی استامنوف از بلغارستان گذشت. سلیمانیان در مرحله یکچهارم نهایی مقابل آسخاب خاجی اف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل محمدامین عبداله یف از تاجیکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راه دیدار فینال شد. سلیمانیان در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب مور ساچین از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم عرفان علیزاده در دور اول با نتیجه ۸ بر ۱ کانازاوا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۲ از سد راوان موسایف از آذربایجان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب موسی آرسونکایف از مجارستان شد و به دیدار رده بندی رفت. علیزاده در دیدار رده بندی مقابل واروژان هوانسیان از ارمنستان با نتیجه ۹ بر صفر و ضربه فنی به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد رضا لطفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل علیخان کوساینوف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۲ رالفس لوکینس از لتونی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. لطفی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱۱ مغلوب لوان لاگویلاوا از فرانسه شد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار مقابل سینگ جاسپوران از هند با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

رده بندی انفرادی:
۴۵ کیلوگرم: ۱- دومنیک مونارتو (آمریکا) ۲- بشیر وردیف (آذربایجان) ۳- نیکولوز بوتچوریشویلی (گرجستان) و آرمان هاروتونیان (ارمنستان) ۵- امیرمحمد نوازی (ایران)
۴۸ کیلوگرم: ۱- واسیف باقیروف (آذربایجان) ۲- کریستین کاستیلو (آمریکا) ۳- عرشیا حدادی (ایران) و کومار لالیت (هند)
۵۱ کیلوگرم: ۱- لوک لیلیداهل (آمریکا) ۲- محمدرضا اسدی (ایران) ۳- المان آقایف (آذربایجان) و بن تاریک (مراکس)
۵۵ کیلوگرم: ۱- دارین عسکربیک (قزاقستان) ۲- جکسون فورست (آمریکا) ۳- وایبحاو پاتیل (هند) و حوسانبای عثمان اف (ازبکستان) ... ۱۶- امیرمهدی نجاتی
۶۰ کیلوگرم: ۱- ابراهیم الهی (ایران) ۲- بیلال شریپ اولو (قرقیزستان) ۳- تایگا اوگینو (ژاپن) و نیخیل پینالاگیولا (هند)
۶۵ کیلوگرم: ۱- الیاس عیسایف (آذربایجان) ۲- تیلور کاساک (آمریکا) ۳- آنکیت (هند) و گوگا اوتیناشویلی (گرجستان) ... ۱۰- محمدمهدی ممیوند (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱- جوزف سیالی (آمریکا) ۲- رائول کاسو (ایتالیا) ۳- آقانظر نوروزاف (آذربایجان) و رازمیک یپرمیان (ارمنستان) ... ۱۳- یونس شفیعی (ایران)
۸۰ کیلوگرم: ۱- مور ساچین (هند) ۲- رضا سلیمانیان (ایران) ۳- الکساندر بروس (مولداوی) و زاخاری ریدر (آمریکا)
۹۲ کیلوگرم: ۱- کامیل کوراگیلیف (قزاقستان) ۲- موسی آرسونکایف (مجارستان) ۳- عرفان علیزاده (ایران) و ماکسول مکنلی (آمریکا)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱- کوی هوپکه (آمریکا) ۲- لوان لاگویلاوا (فرانسه) ۳- سینگ جاسپوران (هند) و خیکماتولو کوربانوف (ازبکستان) ۵- محمدرضا لطفی (ایران)

رده بندی تیمی: ۱- آمریکا ۱۹۰ امتیاز ۲- هند ۱۲۶ امتیاز ۳- آذربایجان ۱۲۲ امتیاز ۴- ایران ۱۱۷ امتیاز ۵- قزاقستان ۱۱۰ امتیاز ۶- گرجستان ۶۲ امتیاز ۷- ارمنستان ۵۸ امتیاز ۸- قرقیزستان ۴۴ امتیاز

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد خبر: 31150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha