پیکر مطهر سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری به وطن بازگشت + فیلم

پیکر سردار شهید «عبدالله اسکندری» که به دست نیروهای تکفیری سرش از تن جدا شده بود، پس از سال‌ها همراه چند شهید مدافع حرم دیگر به وطن بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:


«بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض تسلیت و تعزیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، به آگاهی ملت شهید پرور و عاشورایی ایران اسلامی می رساند؛

در راستای پیگیری دستور سردار سرافراز سپاه اسلام ،شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان،با عنایات الهی و تلاش های مستمر و شبانه روزی گروه تفحص ،هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان‌های مازندران ،البرز و فارس با نام‌های سردار شهید «عبدالله اسکندری»، سردار شهید «رحیم کابلی»، شهید والامقام «مصطفی تاش موسی»، شهید والامقام «محمد امین کریمیان» و شهید والامقام «عباس آسمیه» ، از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تأیید گردید و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت.

بنابر اعلام روابط عمومی کل سپاه ، پیکرهای مطهر این شهدای والامقام برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام عازم مشهد مقدس خواهد شد و پس از طواف ضریح مقدس امام هشتم توسط خادمان آستان مقدس رضوی، به زادگاه خویش رهسپار خواهند شد تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا تشییع و خاکسپاری شوند.

آیین‌های وداع، تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدا متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

«سردار بی‌سر» به وطن بازگشت

سردار شهید «عبدالله اسکندری»

شهید عبدالله اسکندری از جمله فرماندهان دوران دفاع مقدس است که با پایان آن و تجربه‌ای که آموخته بود با آغاز تحرکات داعش به عنوان مستشار نظامی به کشور سوریه رفت و در آن آنجا روز ششم خرداد ماه ۱۳۹۳ به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و مقدسات مسلمانان پرداخت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 بعد از شهادت این فرمانده، پیکرش به خانواده او بازگردانده نشد، اما صحبت‌هایی بود که با مبادله اسیر، یا پرداخت هزینه‌ای بتوان پیکر را بازپس گرفت، اما خانواده این فرمانده شهید اعلام کردند: «به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را بازگردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریالی از پول بیت‌المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آنها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم، توقعی نداریم و حاضر نیستیم که به ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت‌المال هزینه شود. زیرا هر اقدامی کمک به آنها محسوب می‌شود.»

لحظاتی از تفحص پیکرهای ۵ شهید تازه شناسایی شده خان‌طومان

خان‌طومان یک منطقه مهم و استراتژیک است که برای حفظ آن از دست دشمن تکفیری، شهدای زیادی تقدیم اسلام شد.

۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 31130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رزمنده IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      1 0
      شهیدان زده اند الله اکبر