بازگشت خوش‌بینی‌ها به طلا/این هفته طلا صعودی است؟

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، طلا در هفته آتی روندی صعودی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، این پیش‌بینی‌ها در حالی رخ می دهد که قیمت طلا این هفته را با افزایش ۲ درصدی نقطه مقاومت بحرانی به پایان رساند. هر اونس طلا در ماه دسامبر با قیمت ۱۷۸۳.۳۰ دلار معامله شد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures، در این باره تاکید کرد که او روندی صعودی را برای طلا در کوتاه مدت پیش‌بینی می‌کند. 

پاویلونیس در این باره تصریح کرد: «فدرال رزرو نشان می دهد که قرار نیست به اندازه گذشته در مورد نرخ بهره تهاجمی رفتار کند. با این حال به نظر می‌رسدطلا در حال حاضر دوباره مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته باشد.»

unnamed

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در این نظرسنجی ۱۱ تحلیلگر یا ۶۹ درصد به بازار طلا در هفته آتی خوش‌بین بودند. در مقابل سه تحلیلگر یا ۱۹ درصد بازار را منفی و دو تحلیلگر این بازار را کم‌نوسان ارزیابی کردند.

در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها نیز۱۵۴۳ نفر شرکت کردند. از این تعداد ۹۶۱ نفر معادل ۶۲ درصد روند آتی بازار را صعودی،. ۳۳۴ نفر دیگر معادل با ۲۲ درصد این روند را نزولی و ۲۴۸ شرکت‌کننده معادل ۱۶ درصد نیز بازار کم‌نوسانی را برای هفته آتی پیش‌بینی‌کردند.

۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۵
کد خبر: 31101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha