دو برنز برای نونهالان تکواندو کار قطعی شد / فعلا یک طلا یک نقره و یک برنز

پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان جهان در صوفیه بلغارستان در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این دوره از مسابقات جهانی از پنج شنبه 6 مرداد آغاز شده و تا یکشنبه 9 مرداد ادامه دارد. مسابقات جهانی امسال با حضور ۶۶۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور جهان به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شده و تیم ملی ایران در روز نخست ۴ نماینده داشت که حاصل تلاش آنها دو طلا و یک نقره بود.

باران جمال لیوانی نماینده وزن ۲۹- کیلوگرم تیم ملی دختران ایران با برتری مقابل همه رقبا و بدون از دست دادن حتی یک راند روی سکوی نخست ایستاد و طلا گرفت. وی در مبارزه پایانی «یارینا پوگان تسوا» از قزاقستان را در ۲ راند پیاپی (۱۱ بر ۴ و یک بر صفر) شکست و نخستین مدال طلای تیم ملی ایران در این مسابقات را به خود اخصاص داد. جمال

جمال لیوانی کار خود را با برتری ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۴ بر ۲ مقابل «واپنیک کسنیا» از آمریکا آغاز کرد و در ادامه با با نتایج مشابه ۱۲ بر صفر در دو راند «استایکویو آیکاترینی» از یونان را از پیش رو برداشت و سپس در دو راند برابر «سامانتا کروز» از پورتوریکو صاحب برتری شد و با صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد. جمال لیوانی در این مرحله در پیکار با «اعظم جوانوا» از ازبکستان صاحب برتری شد و به دیدار نهایی صعود کرد.

ساینا علیپور تکواندوکار وزن ۵۱- کیلوگرم تیم ملی کشورمان دومین طلای ایران را به خود اختصاص داد. وی با کسب پیروزی مقابل همه رقبا موفق به کسب مدال طلای وزن ۵۱- کیلوگرم شد. علیپور در مبارزه پایانی «ماگدالینی کلاً کالا» از یونان را پیش روی داشت و در ۲ راند متوالی و با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۱ بر ۵ صاحب برتری شد و روی سکوی نخست جهان ایستاد.

علیپور دور نخست استراحت داشت و سپس «وروک» از هلند را در دو راند شکست داد و در ادامه «وانیا رانکوف» از صربستان را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نیز ۲ بر صفر در اند شماری برابر «یارا حمزه» از آلمان صاحب پیروزی شد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

محمد عرفان زارع هم موفق شد مدال نقره وزن ۶۵- کیلوگرم را کسب کند. زارع با وجود آنکه در مرحله یک چهارم نهایی با ضربه خطای حریف اردنی (اجرای تکنیک بعد از دستور توقف بازی از سوی سرداور) آسیب دیده بود، با نظر داوران پیروز از میدان خارج شد و در مبارزه نیمه نهایی برابر «مختاروف» از ازبکستان به میدان رفت و با وجود شکست در راند اول با نتیجه ۱۱ بر ۸، در دو راند متوالی ۸بر۶ و ۱۲ بر ۱۰ رقیب خود را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

وی در فینال به مصاف «کانگ دونگ مین» از کره جنوبی رفت و با واگذاری نتیجه در ۲ راند صاحب مدال نقره شد. وی در اولین مبارزه خود ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر ۹ و ۹-۹ «کارلو مارینانوویچ» از کرواسی را شکست داد و سپس ۶ بر ۶ و ۱۰ بر ۸ و در ۲ راند برابر «دانیل مونتانارو» از مکزیک صاحب پیروزی شد.

امیرحسین ولی محمدی در وزن ۶۵+ کیلوگرم دیگر نماینده کشورمان در مسابقات امروز بود که در گام نخست برابر «خدایتوف جواهیرجون» از ازبکستان ۲ بر صفر باخت و حذف شد.

روز دوم مسابقات و یک مدال برنز

 در ادامه پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو نونهالان قهرمانی جهان که در سالن ورزشی «آرمتس» شهر صوفیه بلغارستان جریان دارد، دیروز جمعه تیم اعزامی ایران ۲ نماینده داشت که حاصل تلاش آنها کسب یک مدال برنز بود.فاطمه باقرزاده در وزن ۴۱- کیلوگرم، در مرحله نیمه نهایی در یک بازی بسیار نزدیک برابر «لی یومین» از کره جنوبی ۲ بر ۱ (۱۴ بر ۱۳ برنده کره جنوبی - ۱۸ بر ۸ برنده فاطمه و ۱۰ بر ۹ برنده کره جنوبی) بازی را واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد.نماینده شایسته ایران ابتدا در بازی نخست «سادو زابیرو» از نیجر را ۲ بر صفر (۸ بر ۵ و ۵ اخطاره شدن حریف در راند دوم) شکست داد و سپس در پیکار با «راینه ایبالدز» از آمریکا در ۲ راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر ۴ و ۱۲ بر یک صاحب پیروزی شد. او در ادامه با برتری ۲ بر صفر مقابل «دل وچیو آدل» از ایتالیا (۱۲ بر یک و پنج بر صفر) راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دو برنز در روز سوم مسابقات قطعی شد

امروز شنبه در روز سوم با مبارزات اوزان ۴۱- و ۴۵- کیلوگرم پسران، ۴۴-، ۵۵- و ۵۹- کیلوگرم دختران پیگیری شد که تیم کشورمان 3 نماینده داشت. پرنیان نوری در وزن 44- کیلوگرم با حضور 38 تکواندوکار دور نخست برابر «گابریلا کاسنیسکا» از لهستان را 2 بر صفر (14 بر یک برنده - 12 بر صفر) به برتری رسید و در مرحله یک هشتم نهایی نیز «تکین زینپ» از ترکیه را با نتایج (14 بر یک  و 17 بر 3 برنده پرنیان) پشت سر گذاشت. نوری در ادامه مبارزات خوب خود 2 بر صفر (5 بر 2 برنده - 7 بر صفر) مقابل «تورس» از آمریکا به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد تا مدال برنز خود را قطعی کند.

حنا زرین کمر، در وزن 59- کیلوگرم که 34 تکواندوکار حضور دارند، کار خود را برتری 2 بر صفر(16 بر 2 و  19 بر 8) مقابل «رازان محمد» از اردن آغاز کرد و سپس در مرحله یک هشتم نهایی «بوری وی» از کرواسی را  با نتایج 12 بر صفر و 15 بر 3 از پیش رو برداشت. وی در مرحله یک چهارم نهایی در یک مبارزه برتر «لی» از کره جنوبی را  قاطعانه در دو راند متوالی (9 بر یک برنده و  9 بر 2) پیروز شد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

در گروه پسران، آردین نجفی در وزن 45- کیلوگرم پس از دو پیروزی 2 بر صفر برابر «سامریاسر» از مصر و «سالیمو بخروز» از ازبکستان، در مرحله یک چهارم  مقابل «واسکوئز» از مکزیک 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابت ها خارج شد.

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: 31087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha