بورس هفته را نزولی آغاز کرد/ افت ۲ هزار و ۷۹۶ واحدی شاخص کل + نقشه بورس

امروز شنبه (۸ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۲ هزار و ۷۹۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار نیز ۲۴۹ واحد افت داشت. بازار بورس تهران اولین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و مثبت آغاز کرد و با بهتر شدن اوضاع بازارهای جهانی و رشد قیمت ها، بهبود تقاضا در کلیت بازار امری مشهود بود ولی از میانه بازار و فشار فروشی که بر نمادهای شاخص ساز داشتیم  شاخص کار خود را با کاهش به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۸ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۲ هزار و ۷۹۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار نیز ۲۴۹ واحد افت داشت.بازار بورس تهران اولین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و مثبت آغاز کرد و با بهتر شدن اوضاع بازارهای جهانی و رشد قیمت ها، بهبود تقاضا در کلیت بازار امری مشهود بود ولی از میانه بازار و فشار فروشی که بر نمادهای شاخص ساز داشتیم  شاخص کار خود را با کاهش به پایان رساند.

نمادهای گروه نفت و پالایش با رشد قیمت جهانی نفت و نیز گشایش ۱۵% مثبتی نماد شراز و نیز گشایش ۱۱% منفی شبریز  همراه بودو در نهایت نمادهای شتران۲.۷ درصد منفی، شپنا ۱.۸۳ منفی و شبندر ۳.۱۹ درصد منفی نوسان کردند.

در بانکی ها، بانک سامان با بازگشایی در محدوه درصد ۳ مثبت بازگشایی گردید. در پایان نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر در محدوه منفی  بسته شدند. در پتروشیمی ها نمادهای شپدیس و فارس در محدوه مثبت و بیشترین حجم معاملاتی را نوری، شپدیس و فارس در این گروه داشتند. خودرویی ها هم با برتری نسبی عرضه  مواجه بودند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در دامنه های نزدیک منفی کامل و خگستر با صف فروش به کار خود خاتمه دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم فملی لیدر گروه با بیشترین رشد قیمت نسبت به روز گذشته همراه بودو نماد فولاد در محدوده ۲.۵صفرتابلو بسته شد.

در حمل و نقلی ها شاهد برتری فروشندگان بودیم. نماد حکشتی با برگشت از محدوده ۲ مثبت به نزدیکی ۵ منفی و نماد حتاید چندین بار با درصدهای منفی کامل معامله گردیدند. گروه های سیمانی عمدتا در محدوده های منفی و انبوه سازی تنها نماد ثفارس از رونق نسبی برخوردار بود. گروه های غذایی در محدوه منفی عمدتا و زراعتی هم با رشد قیمت همراه بودند.

افت ۲ هزار و ۷۹۶ واحدی شاخص کل بورس

 در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۷۹۶ واحد افت به رقم یک میلیون و ۴۴۰ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲ هزار و ۲۴۹ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۹۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فملی، فولاد، شپدیس، تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شبریز، خودرو، شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خگستر، نوری، شستا، خودرو، شبندر، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۹ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۹ واحد رشد، رقم ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۵هزار معامله به ارزش حدودی ۸ هزار میلیارد و ۳۵۲ میلیون انجام شد.

سهام شراز، زاگرس، آریا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شاوان، کگهر، تجلی، فغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، شراز، فرابورس، ددانا، مدیریت، شاوان، تلیسه است.

انتهای پیام. /

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 31070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha