سازمان جمع اوری اموال تملیکی؛ عرضه‌کننده جدید بورس انرژی

فراورده‌های نفتی متعلق به سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی برای نخستین بار در بورس انرژی ایران پذیرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ علی نقوی با اعلام این خبر گفت: «در جلسه کمیته عرضه بورس انرژی ایران با درخواست سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی مبنی‌بر پذیرش و عرضه فراورده‌های نفتی متعلق به این سازمان در بازار فرعی بورس انرژی ایران موافقت شد».

وی افزود: «فراورده‌های متعلق به این سازمان شامل «حلال ۴۰۲»، «بلندینگ نفتا»، «نفت سفید»، «رافینیت»، «برش هیدروکربن سنگین» و «میعانات گازی» هستند.

به گفته مدیرعامل بورس انرژی بر اساس تبصره ماده ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی، ظرفیتی فراهم شد تا کالاهای سازمان اموال تملیکی در بورس انرژی و بورس کالا عرضه شوند و در همین راستا این فراورده‌ها برای نخستین بار در بورس انرژی ایران پذیرفته شدند».

به‌گفته نقوی؛ فراورده‌های مذکور به‌صورت تک‌محموله‌ای عرضه خواهند شد و زمان عرضه آنها پس از ارسال اطلاعیه عرضه توسط کارگزار عرضه‌کننده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و تکمیل مستندات انجام می‌شود.

مدیرعامل بورس انرژی ایران همچنین گفت: «عرضه محصولات سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بورس‌های کالایی از برنامه‌های این دوره وزارت امور اقتصادی و دارایی است که در راستای شفافیت بیشتر و رقابت‌پذیری فروش کالاهای متعلق به این سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 31048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha