افزایش جانباختگان سیل به ۵۳ نفر؛ تهران رکورددار شد | ۱۳۰۰ خانوار بی‌خانمان شد

در حالی که برخی از هموطنان‌مان قربانی سیلاب‌های سهمگین شده‌اند اما متاسفانه همچنان تهدید سیلاب‌های مرگبار در این فصل تابستان ادامه دارد. به گفته رییس جمعیت هلال احمر کشور تعدادی بسیاری از هموطنانمان جان باخته اند، برخی مفقود شده اند و بیش از ۱۵۰۰ نفر مصدوم هستند. سیلاب تا به حال هزار و سی خانوار را بی خانمان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  همشهری‌آنلاین پیر حسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ۲۰ استان کشور در معرض تهدید سیلاب هستند می گوید: «وضعیت کل کشور نارنجی اعلام شده است و امدادگران جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش هستند.» 

وی در مورد نقاط در معرض تهدید سیلاب می‌گوید: «سیلاب قابل پیش بینی نیست و دقیقا نمی توان گفت کدام نقطه در روزهای آتی با تهدید جدی رو به رو هستند. اما نقشه‌های هواشناسی وقوع باران های سیل آسا را نشان می‌دهند و بارش‌های سیل آسا ظرف ۱۰ دقیقه یا کمتر سیلاب سهمگین را رقم می‌زنند. با توجه به این موضوع به هیچ عنوان مردم نباید در مسیر رودها و رودخانه و در نزدیکی بستر آنها قرار گیرند.»

پیر حسین کولیوند ادامه می‌دهد: «متاسفانه تا کنون ۵۳ نفر در جریان سیلاب اخیر کشور جان باختند. استان تهران در جریان سیلاب امام زاده داوود(ع) و همچنین سیلاب زرین دشت منطقه فیروزکوه بیشترین تلفات را دارد. آمار مفقودی های کل کشور تا این لحظه ۱۶ نفر است.»

رییس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه آمار تلفات و مفقودی ها رو به افزایش است می‌گوید: «عملیات نجات و امدادرسانی و همچنین تلاش برای یافتن اثری از مفقودین به صورت شبانه روزی ادامه دارد.»

وی ادامه می‌دهد: «۱۲ بالگرد نجات از اول مرداد ماه تا به حال ۴۸ ساعت رکورد پرواز نجات را به ثبت رسانده‌اند. تا کنون ۱۳۰۰ نفر در معرض تهدید جدی سیلاب بوده‌اند که خوشبختانه توسط امداد هوایی و زمینی جمعیت نجات یافته‌اند.»

افزایش تعداد جانباختگان سیل به ۴۷ نفر | استان تهران رکورددار تلفات سیل اخیر |در برخی مناطق عمق سیلاب به ۲ متر رسیده است

به گفته کولیوند عملیات‌های نجات در استان‌های هرمزگان، فارس، تهران، البرز، مازندران، سیستان و بلوچستان و چندین استان دیگر صورت گرفته و همچنان ادامه دارد. تا این لحظه به ۲۹۶۰ نفر اسکان اضطراری داده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ خانوار بی خانمان شدند گفت: «به ۱۸۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان اسکان اضطراری داده شده که بیشترین آمار اسکان اضطراری در کشور مربوط به جنوب این استان است.»

رییس جمعیت هلال احمر درباره وضعیت چند روز آینده کشور و میزان خسارت‌ها سیلاب نیز به همشهری آنلاین گفت: بارندگی‌های سیل‌آسا تا یکشنبه آینده ادامه دارد این در حالی است که خیلی از مناطق مسکونی کشور هنوز زیر آب است و گاهی عمق سیلاب تا دو متر هم می‌رسد با این حساب برای اعلام خسارت های مالی هنوز زود است.

کولیوند در پایان تاکید کرد: «با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن سیلاب از مردم خواهشمندیم هشدارها را جدی بگیرند و اگر نیاز به امدادرسانی داشتند با شماره تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.»

۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 31043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha