دکتر عادل آذر استاد برجسته آمار و مدیریت درگذشت + زندگینامه

دکتر عادل آذر که برای عمل دیسک کمر به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) مراجعه کرده بود بعد از عمل در ریکاوری دار فانی را وداع گفت. آذر که عصر جمعه ۷ مردادماه بدلیل کسالت در بیمارستان خاتم الانبیا تهران، از ناحیه کمر تحت عمل جراحی قرارگرفته بود متاسفانه در حین ریکاوری دچار عارضه قلبی شده و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد متاسفانه دکتر عادل آذر استاد برجسته و فرهیخته دانشگاه که برای عمل دیسک کمر به بیمارستان خاتم الانبیا رفته بودند  بعد از عمل در ریکاوری دار فانی را وداع گفتند.

عادل آذر متولد سال ۱۳۴۵ در شهرستان دهلران،  سیاستمدار و مدرس دانشگاه ایرانی بود، که  بعنوان رئیس دیوان محاسبات کشور و استاد دانشگاه تربیت مدرس فعالیت می‌کرد. وی دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه علامه طباطبایی،  کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای مدیریت ازدانشگاه تهران بود. آذر در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بعنوان نمایندهٔ دهلران در مجلس حضور داشت.

او در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ برای مدت بیش از ۶ سال، ریاست مرکز آمار ایران را برعهده داشت.شهریور ۱۴۰۰ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور حکمی، دکتر "عادل آذر" را به سمت مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منصوب کرده بود.

نتیجه تصویری برای عادل آذر + تابناک

زندگی‌نامه


عادل آذر در سال ۱۳۴۵ در شهر دهلران،  استان ایلام زاده شد. وی پس از اتمام دوره تحصیلات دبیرستان، در سال ۱۳۶۳ وارد دانشگاه علامه طباطبایی شد و در سال ۱۳۶۷ با موفقیت دوره لیسانس مدیریت صنعتی را به پایان برد. وی طی سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۰ دوره کارشناسی ارشد را از دانشگاه تربیت مدرس و دوره دکترای مدیریت را با گرایش پژوهش عملیاتی طی سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ از دانشگاه تهران اخذ کرد.

نشان‌ها و جوایز


استاد نمونه،  دانشگاه تربیت مدرس؛ در سال‌های ۱۳۷۹، ۱۳۸۱، ۱۳۸۲، ۱۳۸۳، ۱۳۸۹، ۱۳۹۱، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶، استاد راهنمای برگزیده کشور، ۱۳۸۳، پژوهشگر برتر در دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۸۴ ، دیپلم افتخار، آکادمی ملی نخبگان، ۱۳۸۶، رتبه دوم دانشمندان پرتألیف ایران در حوزه علوم انسانی، توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ۱۳۹۲،  مؤلف برگزیده در اولین نمایشگاه آثار علمی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، ۱۳۹۲ و... از جمله افتخارات عادل آذر است.


عضویت در مجامع علمی


رئیس هیئت مدیره انجمن علوم مدیریت ایران، ۱۳۹۱–۱۳۹۴، رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت صنعتی ایران، سردبیر مجله پژوهش‌های مدیریت در ایران، سردبیر مجله پژوهش‌های نوین در تصمیم گیری، دبیر علمی کنگره بین‌المللی بودجه‌ریزی عملیاتی و  دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی مدیریت صنعتی ایران.
از جمله سوابق علمی اوست.


سوابق اجرایی عادل آذر


نماینده حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر و آبدانان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ریاست مرکز آمار ایران، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، رئیس مرکز مطالعات مدیریت و بهره‌وری ایران، عضو هیئت امنای دانشگاه تربیت مدرس، عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرس و مدیر گروه رشته مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق (ع) از جمله سوابق اجرایی ایشان است.


آثار


آمار و کاربرد آن در مدیریت، آمار و کاربرد آن در مدیریت (تحلیل آماری)، کاربرد تحلیل آماری چند متغیره در مدیریت، بودجه ریزی بخش عمومی: مفاهیم و نظریه‌ها، پارادایم‌های مدلسازی و اجرای بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و  مدل اجرایی نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در سازمان‌های خدماتی (بانکداری و بیمه) از جمله آثار علمی اوست.

پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد درگذشت این دانشمند فرزانه و استاد برجسته دانشگاه را به خانواده ایشان و تمام علاقه مندان به این معلم علم و اخلاق تسلیت می گوید.روحش شاد.

فیلمی کوتاه از زندگی پربرکت این استاد متخلق را ببینید:

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
کد خبر: 31041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 26
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نریمان مصفا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      11 10
      ضایعه عظیمی است برای مردمان ایران که چنین بزرگمرد دانشمند و اسوه اخلاق وتقوی از دست رفت.جایگزینی نخواهد داشت که عمر کوتاه ولی پر بارش را وقف خدمت به ایران نمود. روحش در بهشت بااولیا ومعصومین محشور است.عرض تسلیت به همسر دانشمندشان:استاد فرزانه وپرتلاش در دانش ایمونولوژی ،سرکارخانم دکتر غضنفری و فرزندان برومندشان.
    • دکتر حسین زاده IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      8 13
      سلام در گزشت اسوه ایثار و شهادت یادگار دوران دفاع مقدس چهره علمی و دانشمند فرزانه جهان اسلام اسوه اخلاق اسلامی و مردی واقعا مرررد از خوبی هاش از مهربونیاش هر چی بگم کم گفتم از دینداری از مسلمان بودن واقعیش از تعهد عملی به اسلام ناب محمدی از ولایتمداریش از اینکه همیشه دنباله واقعیت بود عمل گرا بود به تمام معنی یک مرد متواضع و یک انسان کامل بود انسانی فرهیخته شهادتش مبارک واقعا شهید شد انشالله در بهشت رضوان الهی همنشین ابا عبدالله الحسین باشد ساده زیست دنباله تجملات دنیا نبود خداوند رحمتش کنه وبا اولیا و خوبان در روز قیامت محشور شود از همینجا به دوستان ش اساتید دانشگاه های تهران تربیت مدرس و امام صادق و شاگردانش همچنین خانواده محترمشان صمیمانه تسلیت عرض مینمایم از خداوند متعال برایش همنشینی با شهدای کربلا و خوبان ارزومندم
    • US ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      14 3
      روحشان در آرامش
    • دکتر مصطفی زندیه IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      13 10
      فقدان استاد برجسته مدیریت که علاوه بر آن استاد اخلاق نیز محسوب می‌شد برای جامعه علمی و اجرایی کشور جبران‌ناپذیر است. پس از ۱۵ سال شناخت ایشان بعنوان همکار، به جرات می‌توانم ادعا کنم که ایشان داشمندی عامل، مدیری توانا، انسانی به تمام معنا و دولتمردی پاکدست بود. عنوان استادی به تمام و کمال برازنده ایشان بود. از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان خواهانم. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
    • عبداله صلیحی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 2
      قرین رحمت الهی. ان‌شاالله که متخصصین پرورش‌یافته در محضرش ادامه‌دهنده راهش باشند.
    • دکتر محمد رضا فتحی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      10 2
      روح دکتر اذر عزیز شاد، فقدان این استاد بزرگ و با اخلاق ضایعه بزرگی برای جامعه مدیریت صنعتی کشور است. عرض تسلیت. انشالله با حضرت سیدالشهدا محشور باشند.
    • رز IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      12 2
      خدا رحمت کند ادیسون را
    • نصرت IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 5
      یک سرمایه ملی ازدست رفت، روحش شادویادش گرامی باد
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      7 2
      استاد پرتلاش، با معلومات و بسیار با اخلاق و متواضعی بودند. من چه در دوران تحصیلم که افتخار شاگردی ایشان را داشتم و چه در زندگی شغلیم استادی مانند ایشان ندیده ام. این را بدون اغراق می گویم. بندرت استادی دیدم که مانند ایشان در قید و بند مسائل مالی و دینوی نباشد. روحشان شاد. جایگاهشان بهشت
    • سارا IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      5 1
      قابل باورنیست. دکتر اذرعزیز روحتان قرین ارامش .
    • مجید فرکی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      6 1
      روحش شاد، قرین رحمت الهی.
    • دكتر محمد شيرعلي IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      4 0
      دكتر عادل اذر نمونه يك استاد واقعي و يك نماد علمي براي ايران بود و درگذشت ايشون جامعه علمي كشور را عذادار كرد خدايش بيامرزد و براي ايشون از خدا ميخوام در جهان بافي بالاترين درجات را قرار دهد
    • داریوش محمدی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      4 0
      باسلام. افتخار همکاری نزدیک با ایشان در دوره ای از تاریخ پرفروغ خدمت ایشان به کشور به عنوان یک شخصیت فرهیخته و دانشمند نصیب اینجانب بود. بسیار دقیق، بسیار منظم، بسیار فعال و خستگی ناپذیر و بسیار مومن و باخدا بود. کوله باری از افتخارات و تجربیات علیرغم سن خیلی کم، نشان از نخبگی و استعداد سرشار ایشان بود. به خانواده معزز و دوستان و آشنایان ایشان تسلیت عرض نموده و یاد ایشان را گرامی میداریم
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      5 0
      خداوند با سیدالشهدا محشورشان کند، افتخار شاگردی ایشان را داشتم. درگذشت زودهنگام آن مرحوم واقعا ضایعه بزرگی برای جامعه علمی ایران خواهد بود
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 0
      خدا رحمتشان کند. استاد ما بودند در دانشگاه، بسیار باسواد و مسلط و با وقار
    • رضا IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      5 0
      خطای بیمارستان است واقعا برای دیسک کمر و فوت یک عمل که فرصت مدیریت بود بعد میگوییم ما بهترین هستیم
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      3 0
      روحشان قرین رحمت واسعه الهی
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      2 1
      پرفسور عادل آذر روحت شاد یاد ت گرامی روحش با امام حسین محشو ر بشی انشاالله
    • آبدانان IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 0
      هوالحق؛این ضایعه ی بزرگ وغم عظمی ونوستالژی بی پایان رو به بیت معظم معزّاوجمیع دوستان وبخصوص مردم مظلوم استان ایلام وحوزه ی جنوب ،تسلیت وتعزیت عرض می نمایم ،برای آن مرحوم غفران رحمت واسعه وبرای خانواده وبستگان وبازماندگانشان صبرجمیل واجرجزیل رامسئلت میدارم ...هرچندحاکمیّت وپزشکان معالج در مرگ وی کاملا مقصرند...
    • بابک IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 0
      روحش شاد
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 0
      چو شیرمردان بمیرند جامه ها باید درید روحش شاد و یادش مانا... افسوس ...
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      روحش‌شاد
    • بهروز IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      1 0
      سلام روح دکتر آذر عزیزشاددو یادش گرامی فقدان سختی است از دست دادن این دانشمند عزیز تسلیت ب همه مردم ایران
    • حاتم IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      0 0
      مسولان به مردم بیچاره ایران رسیدگی کنید زیر فقرو چالشوفساد زندگی میکنیم مرگ خبر نامیده
    • مهدی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      باسلام و ادب و احترام و تسلیت خدمت خانواده عزیز دکتر عادل آذر و همچنین همکاران عزیز مرکز آمار ایران و دیوان محاسبات کشور و تسلیت خدمت دکتر پارسا ی عزیز ریاست اسبق مرکز آمارایران و ریاست اسبق سازمان امور مالیاتی کل کشور ارادتمند کشاورز استانداری قزوین
    • دکتر سعید ملکی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      1 0
      باسلام و احترام درگذشت نابهنگام و فقدان استاد عزیز دکتر عادل آذر شوک بزرگی به مردم ایران و بویژه جامعه دانشگاهی بود دانشمندی فرهیخته و بااخلاق و مدیری نمونه و شایسته و دلسوز بودند. اسناد عزیزم چگونه رفتنت را باور کنم. خداوند به خانواده محترمشان و برادران و خواهرانش صبر عنایت فرماید. روحش شاد و یادش گرامی باد.