رفتار فعالان یکی از ریسک های اصلی اثرگذار بورس

دو، سه ریسک را از ریسک‌های اصلی می‌دانم. نکته اول رفتار سیاستگذاران و دیگری رفتار فعالان بازار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ شهاب موسوی، بنیان گذار شرکت آسا سرمایه، درخصوص ریسک‌های موجود در بازارسرمایه اظهار کرد: دو، سه ریسک را از ریسک‌های اصلی می‌دانم. نکته اول رفتار سیاستگذاران و دیگری رفتار فعالان بازار است.

وی افزود: انتظاری که فعالان بازار از بازار به طور غیرمنطقی در شرایط رکود دارند، انتظار بیش از حدی است. به نظر من فعالان بازار رکود سرمایه‌ای را درک نکردند. درست است در اقتصاد تورم وجود دارد، اما این تورم در بازارهای دارایی دیگر نفوذ نکرده پس در بازار سرمایه نیز آن اتفاق نمی‌افتد. ریسک‌هایی که بازار سرمایه و فعالان بازار را تهدید می‌کند این‌ها هستند.

بنیانگذار شرکت آساسرمایه ادامه داد: این که فعال بازار بداند که برای ۵ یا ۱۰ درصد بازدهی یا برای ۱۰۰۰ درصد دارد می‌جنگد روی رفتار او تاثیرگذار است.

وی در خصوص گروه‌های تاثیرگذار بیان کرد: از سال گذشته تاکنون معتقدم در بازار سرمایه شرکت‌هایی که می‌توانند از فضای کامودیتی‌ها و فرصت فروش استفاده کنند ارزنده هستند. به دلیل اینکه فرصت‌های دیگری در اقتصاد ما وجود ندارد. گروه‌های پالایشی و پتروشیمی، معدنی، فولادی، سنگ آهنی و فلزات. به اضافه گروه‌های خدماتی را مثبت می‌دانم.

موسوی گفت: متاسفانه در رونق بازار نگاه بخشی از بازار این بود که ما این میزان از بازار سود کردیم. بازار دارد چوب آن نگاه را می‌خورد. به این معنی نیست که اگر نگاه بلندمدت داشته باشیم ضرر می‌کنیم. یکسری از فاکتورها تاثیرگذار هستند که در آن فاکتورها امروز رشد شاخص کل وجود ندارد.

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: 31031

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha