نقشه حرکت سیل در روزهای آینده/هشدارها را جدی بگیرید!

اداره هواشناسی تاکید کرده هشدارهای قرمز و نارنجی که قبلا منتشر شده‌اند، همچنان به قوت خود باقی است و هموطنان باید توجه لازم را نسبت به مخاطراتی از قبیل سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خسارت بر اثر بادهای شدید لحظه‌ای، داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بارش باران که به سیل و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان منجر شده، امروز و روزهای آینده ادامه خواهد داشت. کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور می‌گفته بارش‌ها هم در نوار شمالی هم در نیمه جنوبی طی سه، چهار روز آینده تداوم دارد و در تهران امروز در ساعات بعدازظهر احتمال رگبارهای پراکنده و بارش‌های رگباری وجود خواهد داشت. اداره هواشناسی تاکید کرده هشدارهای قرمز و نارنجی که قبلا منتشر شده‌اند، همچنان به قوت خود باقی است و هموطنان باید توجه لازم را نسبت به مخاطراتی از قبیل سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خسارت بر اثر بادهای شدید لحظه‌ای، داشته باشند.

شماره یک | امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و نیز بخش‌هایی از شمال غرب کشور، رگبار باران رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خوهد بود. در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه غربی کرمان و یزد و همچنین استان بوشهر، نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی استان اصفهان، شرق لرستان، استان مرکزی، همدان و قم نیز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و گاهی همراه با خیزش گرد و خاک نیز خواهد بود.

شماره دو | در ارتفاعات البرز، در شرق تهران و نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب کرمان، غرب استان یزد و نیز استان‌هایی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب بوشهر، شرق خوزستان و غرب اصفهان، بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت و روز شنبه هم همین شرایط را در این مناطق خواهیم داشت. در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس و جنوب اصفهان نیز، فردا بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت

شماره سه | بارش‌ها روز یکشنبه در سواحل شمالی از جمله گیلان و مازندران و نیز بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران ادامه پیدا می‌کند.

شماره چهار | در جنوب شرق و جنوب کشور به تدریج از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و در دامنه‌های زاگرس در غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان و شرق لرستان هم رگبار و رعد و برق پراکنده را خواهیم داشت و روز یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان هم بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

شماره پنج | طی پنج روز آینده برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی شده است.

شماره شش |  امروز و فردا آب‌های دریای خزر، دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم خواهند بود و فعالان دریایی به ویژه صیادان در این مناطق باید توجه لازم را داشته باشند.

شماره هفت | در تهران امروز در ساعات بعد از ظهر احتمال رگبارهای پراکنده و بارش‌های رگباری وجود دارد. ضمن اینکه بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۷ و کمینه دما ۲۵ درجه بالای صفر است.

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 31020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha