ایرانجوان بوشهر پنجره نقل و انتقالاتی پورتو را بست!

با تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پورتو پرتغال به دلیل عدم پرداخت مطالبات باشگاه ایرانجوان بوشهر بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پیش از این و در سال ۱۳۹۹، باشگاه ایرانجوان در مکاتبه با فیفا خواهان دریافت مکانیزم حق رشد مهدی طارمی شده بود و فیفا نیز حکم به پرداخت حدود ۱۱۰ هزار یورو به باشگاه بوشهری داد. با اینحال تعلل باشگاه پرتغالی در پرداخت این مبلغ، باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پورتو شده است.

عطا وزیری سرپرست باشگاه ایرانجوان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در این خصوص اظهار داشت: پنجره نقل و انتقلاتی باشگاه پورتو به دلیل مکانیزم مشارکت بسته شده، حق رشد در فوتبال وجود ندارد. در واقع حق آموزش است اما مکانیزم مشارکت جریان دیگری دارد. فکر می‌کنم اولین باشگاه ایرانی باشیم که توانسته این حکم را بگیرد. البته داماش گیلان هم این حکم را گرفت اما چون منحل شد، مبلغ پرداخت شده در فدراسیون و برای تیم‌های پایه هزینه می‌شود.

وزیری گفت: باشگاه پورتو خواستار مصالحه برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی شده و اعلام کرده که این پول را در اسرع وقت پرداخت می‌کند تا ما رضایت بدهیم. این مبلغ در ابتدا حدود ۱۱۰ هزار یورو بوده و فکر می‌کنم الان به دلیل تاخیر در پرداخت بیشتر شود. زمانی که پول به حساب باشگاه بنشیند، از طریق وکیل خودمان در سوئیس رضایت‌مان را اعلام می‌کنیم تا اقدامات لازم برای باز شدن پنجره پورتو انجام شود.

وی افزود: ما سال ۱۳۹۹ برای گرفتن این رای اقدام کردیم و حکم هم همان سال صادر شد اما چون باشگاه پورتو این پول را پرداخت نکرد، پنجره این باشگاه پس از احراز عدم پرداخت پول برای فیفا، بسته شد. از طریق سامانه TMS متوجه این اتفاق شدیم که برای فدراسیون فوتبال هم ارسال می‌شود. از طرفی باشگاه پورتو نامه‌ای را به فدراسیون داده و اعلام کرده با توجه به اینکه دسترسی به باشگاه ایرانجوان، از این طرق به اطلاع ما برسد. فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۸ تیر درخواست پورتو را به ما اعلام کرد.

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 31005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha