آماده باش همه سوله‌های تهران؛ مردم تهران گوش به زنگ باشند | اعزام ۴ سیل‌شناس برای رصد سیل

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از رصد هوایی و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان منطقه کن واقع در محدوده امامزاده داوود (ع) خبرداد و گفت: پایش هوایی از منطقه صورت گرفت و ۴ نفر سیل شناس از سازمان به منطقه اعزام شده‌اند تا وضعیت سیلاب را دقیق رصد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علی نصیری در گفتگو با همشهری آنلاین درباره سرریز شدن حجم زیاد آب از منطقه کوهستانی به منطقه زیارتی و بازار امامزاده داوود (ع) در نیمه شب گذشته گفت: سیل دیشب سبب خسارت‌های مالی و جانی به زائران و ساکنان این منطقه کوهستانی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: سوله بحران کوهسار و مدیریت بحران منطقه ۵ از لحظه وقوع حادثه تاکنون در حال آماده‌باش و ارائه خدمات به مردم هستند و همچنین به دلیل وضعیت آب وهوا این چند روز که ممکن است مجدد حادثه اتفاق بیفتد، همه ساختمان‌های سوله تهران در مناطق ۲۲ گانه آماده باش هستند. مردم تهران هم گوش به زنگ باشند برای دریافت کمک به سوله‌های بحران نزدیک سکونت‌شان مراجعه کنند.

او از اعزام ۴ سیل‌شناس متخصص به منطقه کوهستانی و سیل‌زده امامزاده داوود (ع) خبر داد و گفت: عوامل متعددی در بروز این حادثه دخیل است که مهمترین آن به ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه مثل قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها ربط دارد اما با این وجود ۴ متخصص سیل‌شناس از ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران برای رصد و بررسی ریشه اصلی سیل به منطقه کن اعزام شده‌اند و پس از بررسی‌ها به طور قطع می‌توان دلیل حادثه را اطلاع داد.

او افزود: در واقع این منطقه در حوزه بخشداری کن و استانداری تهران است اما شهرداری تهران به دلیل همسایگی با این منطقه از همان دقایق اولیه حادثه، کمک‌رسانی را آغاز کرده است. 

نصیری با تاکید بر اینکه این منطقه به لحاظ جغرافیایی در دل کوهستان است و به همین دلیل به سختی خدمات‌رسانی می‌شود، گفت: کوهستانی بودن منطقه، نوع خدمات‌رسانی را متفاوت کرده اما با توجه به تلاش‌های هلال احمر، آتش‌نشانی تهران و سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها همه در حال انجام وظیفه به ساکنان هستند. اکنون حدود  ۴۰۰ نیروی انسانی، ۳۶ دستگاه خاور، ۱۴ دستگاه باب‌کت، دو دستگاه بیل، سه دستگاه جرثقیل، یک دستگاه لودر و دو کامیون به محل حادثه اعزام شده است. همچنین رصدهوایی در همان ساعات اولیه برای پایش موقعیت از منطقه انجام شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: چنانچه فرمانده عملیات در این حادثه اجازه پرواز و استفاده پهپاد را بدهند می‌توانیم از این ظرفیت هم استفاده کنیم.

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
کد خبر: 30998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha