۵ شرط امارات برای بهبود روابط با ایران

مشاور اسبق «محمد بن زاید» و استاد دانشگاه اماراتی در توییتی از ۵ شرط این کشور برای بهبود روابط با ایران یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس؛عبدالخالق نوشت، امارات تمایل صادقانه خود برای گشایش در روابط با تهران، کاهش تنش، بازگشت سفیرش به تهران و افزایش تبادل تجاری را نشان داده و انتظار دارد که ایران با اقداماتی پاسخ دهد.

عبدالله در ادامه پنج اقدامی را که بنا به ادعای وی، امارات از ایران در مقابل بهبود روابط انتظار دارد به این شرح اعلام کرد: ۱- تعهد به حسن همجواری، ۲- توقف تحریک‌آفرینی در دریا، ۳- پایان اشغال جزائر اماراتی –به بیان وی-، ۴- عدم ارسال اسلحه برای یمن و ۵- توقف فعالیت‌های تنش‌زا.

در همین ارتباط، «انور قرقاش» وزیر مشاور رئیس امارات عربی متحده پیش از نشست جده در اظهاراتی گفت، امارات درحال انجام فرآیند اعزام سفیر به جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین به عنوان یک مقام بلندپایه اماراتی در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی بر لزوم تنش زدایی و همکاری اقتصادی با ایران تاکید کرد.

در همین فضا، «محمد احمد الروسان» عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن، امروز (چهارشنبه، ۲۷ ژوئیه)، تصریح کرد که اردن در حال معماری برای احیای روابط با ایران است و عراق مسئولیت آغاز مذاکرات میان این دو کشور را به منظور بهبود فضای حاکم بر مناسبات دو طرف، برعهده دارد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» عراق، تصریح کرد: «نهادهای اطلاعاتی اردن و ایران تحت نظارت سازمان اطلاعات عراق در بغداد با هدف احیای روابط دو کشور، گفت‌وگو می‌کنند»

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 30985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha