مردم برزیل با قانون مصوب دولت، موتورسواران زورگیر را به قتل می‌رسانند + فیلم

پس از آنکه دولت برزیل به مردم اجازه برخورد و حتی قتل زورگیران موتورسوار را داد، ویدیوهای این حرکت قانونی که حاکی از شدت تقابل مردم با متخلفین است، در فضای مجازی بطور روزمره منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ویدیویی که در شهرهای مختلف برزیل ضبط شده، مردم این کشور با مصوبه دولت می‌توانند همه زورگیران و خفتگیران را به قتل برسانند.

مجوز صادره از سوی دولت برزیل، دست مردم را برای برخورد با سارقان در صحنه های خفت گیری و زورگیری باز گذاشته است.

یکی از خبرگزاری‌های رسمی بزریل نوشت: در برزیل هنگام انجام سرقت‌های مسلحانه از چاقو دو تا سه برابر سلاح گرم استفاده می‌شود.

تمرکز بیشتر تحقیقات در مورد سرقت مسلحانه، استفاده از اسلحه است. در آمریکای شمالی، سلاح گرم در بیش از ۶۰ درصد از کل سرقت‌های مسلحانه بکار گرفته می‌شود. با این حال، در برزیل، سلاح گرم در کمتر از ۳۰ درصد از کل سرقت های مسلحانه دخیل است. این ارقام به این معنی است که استفاده از چاقو باید به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته شود و کار مشترکی برای جلوگیری از استفاده چاقو انجام شود.

یک استدلال نظری مطرح شده است که برزیل دارای سطوح نسبتاً پایینی از استفاده از سلاح گرم در سرقت مسلحانه است زیرا اسلحه به راحتی در دسترس نیست و قوانین مربوط به سلاح گرم موثر است.

این مبنای این استدلال را فراهم می کند که افزایش استفاده از سلاح‌های دیگر مانند چاقو ناشی از فقدان بکارگیری اسلحه در سرقت است.

یکی دیگر از رویکردهای نظری، مجرمان را به‌عنوان انتخاب‌های کاملاً مشخصی در استفاده از سلاح ترسیم می‌کند. این استدلال نشان می‌دهد که عاملان سرقت مسلحانه با چاقو، جدیت مجازات‌های مرتبط با استفاده از سلاح گرم را در نظر می‌گیرند و آگاهانه تصمیم می‌گیرند که از چاقو استفاده کنند تا از مجازات‌های بیشتر مرتبط با استفاده از سلاح گرم جلوگیری کنند.

به طور خلاصه، دو روند مهم در حال وقوع است. اولاً، سرقت مسلحانه در حال افزایش است و با افزایش استفاده از سلاح‌های غیر از سلاح گرم انجام می‌شود.

ثانیاً، می توان شک کرد که دلیل افزایش استفاده از چاقو در سرقت مسلحانه ماهیت پیچیده ارتباط بین در دسترس بودن و قصد است. داده‌های مورد استفاده برای ترسیم این نکته ناقص و خیلی مشخص نیستند. برای بهبود ظرفیت توسعه راهبردهای پیشگیری از جرم موثر و هدفمند، هنوز باید به سوالات مهم پاسخ داده شود.

بر این اساس باید به این سوال پاسخ داد. چه راهکار فراگیری برای مقابله قاطع با زورگیران عمدتا موتورسوار که امنیت روانی جامعه و جان و مال مردم را مورد هدف قرار می‌دهند، وجود دارد؟

بازنشر محتوای شبکه‌های اجتماعی صرفا به منظور اطلاع‌رسانی است و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رادار اقتصاد نیست.

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 30979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      28 0
      کیف کردم دم مردم گرم .
      • محسن IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
        9 5
        اگه تو ایران هم بود همین و میگفتید؟
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      24 0
      اینجا هم اگه یه چک به دزد بزنی میره ازت شکایت میکنه وقاضی هم طرف دزد رو میگیره
    • معین خدادادی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      27 0
      بهترین کار در قرن هستش
      • ناشناس IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
        1 0
        مردم ایران جنبه چنین آزادی رو ندارن یارو میره اونی رو ک باهاش خصومت شخصی داره میکشه میگه سارق بود
    • داریوش از اهواز IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      14 0
      اگه قوه قضاییه ایران هم اعلام کند هر دزد و زورگیری به هرشکل وارد منزل یا تو خیابان اقدام به سرقت کنه را مجاز هستید بزنید کمتر یکسال دیگر دزدی و زورگیری اتفاق نخواهد افتاد
    • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      2 0
      بسیارعالی،به این میگن قانون،کشوربرزیل مجازات‌ فیزیکی سنگین درحدمرگ میکنه براشون درس بشه وبقیه ببینندو پندبگیرند،نه باعث تجربه بشه دوباره دزدی کنندیاخفت‌گیری وزورگیری...
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      2 0
      بهترین کار
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      1 0
      دمتون گرم راهش اینه