موتورسیکلت BMW صفر ارتش هیتلر در تهران دیده شد + فیلم

فیلمی از یک موتورسیکلت پلاک ایران مربوط به ۱۹۳۵ را ببینید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دلگرم؛این موتورسیکلت مربوط به جنگ جهانی دوم و حدود ۹۰ سال پیش است، یک قطعه‌ای از تاریخ با ارزشی بسیار بالا در قلب تهران است.

این موتور سیکلت افسانه ای جز سری اول R۷۵ ارتش آلمان نازی است که نقش زیادی در پیشروی های جنگ جهانی اول توسط ارتش نازی در جبهه های مختلف از روسیه تا آفریقا ایفا کرد. اما آنچه که این گنجینه تاریخی را با سایر نسخه های آن در دنیا متفاوت میکند ، صفر کیلومتر بودن آن است !

مدل‌های پیش‌تولید R۷۵ از یک موتور سوپاپ جانبی ۷۵۰ سی‌سی بهره می‌بردند که بر اساس موتور R۷۱ ساخته شده بود. با این حال، به سرعت طراحی یک موتور OHV ۷۵۰ سی سی کاملاً جدید برای واحد R۷۵ ضروری شد. این موتور OHV بعدها ثابت کرد که مبنایی برای موتورهای دوقلوی BMW پس از جنگ مانند R۵۱/۳، R۶۷ و R۶۸ بود.

موتور ارتش هیتلر

چرخ سوم خودروی جانبی توسط یک محور متصل به چرخ عقب موتورسیکلت به حرکت در می آمد. اینها مجهز به دیفرانسیل قفل شونده و نسبت‌های قابل انتخاب جاده و آفرود بودند که از طریق آن هر چهار دنده عقب کار می‌کردند. این باعث می شود R۷۵ بسیار قابل مانور باشد و قادر به مذاکره با بیشتر سطوح باشد.

موتور ارتش هیتلر

آنطور که راوی در یک پارکینگ خصوصی در تهران برای ویدیو این موتور افسانه ای بیان می کند ، موتور سیکلت صفر کیلومتر و کاملا سالم BMW مربوط به جنگ جهانی دوم از ارتش نازی ! اگر این ویدیو صحت داشته باشد ، این گنجینه قیمتی بیشتر از نیم میلیون دلار خواهد داشت !

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 30966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      عجب موتوری