بورس بالاخره سبزپوش شد/ رشد ۵ هزار ۲۶۴ واحدی شاخص کل + نقشه بورس

امروز چهارشنبه (۵ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۵ هزار و ۲۶۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار نیز ۱۷۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و مثبت آغاز کرد و با بهتر شدن اوضاع بازارهای جهانی و رشد دلار نیما ، بهبود تقاضا در کلیت بازار امری مشهود بود و در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۵ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۵ هزار و ۲۶۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار نیز ۱۷۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و مثبت آغاز کرد و با بهتر شدن اوضاع بازارهای جهانی و رشد دلار نیما ، بهبود تقاضا در کلیت بازار امری مشهود بود و در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند .

نمادهای گروه نفت و پالایش علی رغم وجود سفارش های خرید حمایتی ، نتونستند کاری از پیش ببرند و در نهایت نمادهای شتران ، شپنا و شبندر در محدوده صفر تابلو نوسان کردند .

بانکی ها نیز با نوسانات محدود معامله شدند و در پایان نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند. پتروشیمی ها هم از معاملاتی نسبتا سبز برخوردار بودند و نمادهای نوری ، شپدیس و فارس بیشترین حجم معاملاتی را در این گروه داشتند. خودرویی ها هم با برتری نسبی تقاضا مواجه بودند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در دامنه های ۰.۵ و ۱.۵ درصد مثبت و نماد خزامیا هم با صف خرید به کار خود پایان دادند .

گروه فلزات اساسی و معدنی هم روز نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتند و در پایان  نماد فملی در دامنه ۱.۵ درصد مثبت و نماد فولاد در محدوده ۲.۵ درصد مثبت بسته شدند .

در حمل و نقلی ها شاهد برتری خریداران در نماد حتاید بودیم .گروه های سیمانی و انبوه سازی مثبت بودند. گروه های غذایی و زراعتی هم با رشد قیمت همراه بودند . نماد قلرست هم در قندی ها مورد توجه بود.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد تاتمس در قیمت ۱۲۵.۱۵۰ ریال و مماس بر سقف قیمت روزانه اشاره کرد.

رشد ۵ هزار ۲۶۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۲۶۴ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۴۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز هزار و ۱۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۵۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، نوری، فارس، فملی، تیپیکو، شپنا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ومعادن بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فملی، نوری، فولاد، خگستر، شستا، شپنا، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۴۲ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۲ واحد افت، رقم ۱۸ هزار و ۸۶۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۲۲هزار معامله به ارزش حدودی ۷ هزار میلیارد و ۴۸۵ میلیون انجام شد.

سهام آریا، زاگرس، خدیزل بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای دماوند، شاوان، بپاس، بمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، ددانا، آریا، گدنا، سمگا، فرابورس، شاوان است.

انتهای پیام./

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 30961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha