افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت‌ ماست + جدول

بررسی قیمت‌ها در بازار حاکی از آن است که هر دبه ماست شرکتی این روزها حداقل ۵۵ هزار تومان و حداکثر ۸۵ هزار تومان قیمت خورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرآنلاین؛بررسی نوسانات قیمتی در بازار لبنیات حاکی از آن است که قیمت هر دبه ماست نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.بررسی قیمت‌ها در بازار حاکی از آن است که هر دبه ماست همزده سبو هراز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ هزار و ۳۰۰ تومان گران شده است و هر دبه ماست سوئیسی دومینو نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ هزار تومان گران شده است.

بررسی های بیشتر حاکی از آن است که ماست سنتی دامداران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد گران شده است و در حال حاضر ۴۰ هزار تومان قیمت خورده است.

در اواخر خرداد ۱۴۰۱ احمد اصانلو در نشست با خبرنگاران در ارتباط با «قرارگاه عملیاتی امور شعب ملی تنظیم بازار» گفت: ما مشکلی که در بازار داریم این است که برخی واحدهای تولیدی بدون درنظر گرفتن ضوابط قیمت‌گذاری، اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند. سازمان تعزیرات حکومتی، وظیفه رسیدگی به تخلفاتی دارد که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش می‌کند.

وی در ادامه در خصوص علت افزایش افسارگسیخته قیمت لبنیات گفت: تعدادی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به بهانه‌ توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده‌اند و ما نیز به دلیل رسیدگی به افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی «قرارگاه عملیاتی امور شعب ملی ستاد تنظیم بازار» را تاسیس کرده‌ایم تا در سطح ملی بتوانیم به تخلفات رسیدگی کنیم و قبل از آن‌که کالاها از واحدهای تولیدی به دست مصرف‌کنندگان برسد، قیمت‌ها اصلاح شود.

قیمت روز انواع ماست در جدول زیر آمده است:

قیمت ماست سر به فلک کشید/ افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 30952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha