بیل گیتس ۶ میلیارد دلار بخشید

بیل گیتس، موسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت، به تازگی سهامی به ارزش بیش از شش میلیارد دلار را به بنیاد خیریه‌اش بخشید اما همچنان پنجمین ثروتمند بزرگ جهان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، اسناد تنظیم شده نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان داد بیل گیتس نزدیک به ۵.۲ میلیارد دلار از سهام خود در شرکت راه آهن ملی کانادا را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس بخشید. همچنین بیل گیتس سهامی به ارزش ۹۹۵ میلیون دلار در شرکت "دیر اند کو" را به این بنیاد بخشید. بیش از سه میلیون سهم از شرکت سرمایه گذاری کسکید بیل گیتس به این سازمان غیرانتفاعی خصوصی منتقل شده است.

طبق آمار بلومبرگ، ثروت گیتس اکنون ۱۱۲ میلیارد دلار است که پایین‌تر از ایلان ماسک، جف بزوس، برنارد آرنو و گوتام آدانی است.

بیل گیتس که یکی از بنیانگذاران مایکروسافت است، هفته گذشته در یک رشته توییت وعده داده بود ۲۰ میلیارد دلار از ثروتش را به بنیاد بشردوستانه خواهد بخشید و قصد دارد در آینده همه ثروتش را ببخشد.

گیتس در توییتی نوشته بود: در فهرست ثروتمندترین افراد جهان تنزل پیدا خواهد کرد و نهایتا از این فهرست خارج می‌شود.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس اوایل ماه جاری اعلام کرده بود کمکهای سالانه خود را تا سال ۲۰۲۶ به ۹ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

با وعده‌های اخیر و کمکهای مالی، وقف صورت گرفته توسط این بنیاد به حدود ۷۰ میلیارد دلار می رسد که شامل ۳.۱ میلیارد دلار کمک سالانه از سوی وارن بافت است.

بیل گیتس هفته گذشته در توییتر اعلام کرده بود من موظف هستم ثروتم را به اشکالی که بیشترین تاثیر را در کاهش رنج و بهبود زندگی افراد دارند، به جامعه برگردانم و امیدوارم که دیگرانی که در موقعیت ثروت بزرگ قرار دارند، در این لحظه قدم بردارند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، بنیاد بیل و ملیندا گیتس سال گذشته اعلام کرده بود اگر ملیندا فرنچ گیتس، همسر سابق بیل گیتس نتواند با وی کار کند، از ریاست مشترک این بنیاد کناره گیری خواهد کرد.

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 30924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha