بی تفاوتی بازار به نشست عشقی-صالح آبادی /شاخص دوباره افتاد + نقشه بورس

امروز سه شنبه (۴مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۹۶۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار نیز ۸۳۱ واحد افت داشت.این در حالی است که امروز رئیس کل بانک مرکزی در جلسه با رییس سازمان بورس گفت: دغدغه بازار سرمایه، دغدغه بانک مرکزی هم هست، نرخ بهره بین بانکی با سیاست مشخصی کنترل خواهد شد و تصمیماتی در روز گذشته در این خصوص اتخاذ شده است.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه (۴مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۹۶۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار نیز ۸۳۱ واحد افت داشت. بازار بورس تهران با فضایی متعادل و نسبتا مثبت آغاز به کار کرد اما همچنان کمبود نقدینگی در بازار حرف اول را می زند، هرچند که امروز تلاش هایی برای تقویت سمت تقاضا به خصوص در بزرگان صورت گرفت ولی در نهایت شاخص کار خود را بازهم با افت ۹۶۸ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش با توجه به رشد قیمت نفت، از بهبود نسبی معاملات برخوردار بود و در پایان نمادهای شبندر، شتران و شپنا در دامنه ۰ تا ۱ درصد مثبت مورد داد و ستد قرار گرفتند.

بانکی ها، با نوسانات محدود معامله شدند و در پایان نماد وبملت نزدیک به ۱ درصد مثبت و نمادهای وبصادر و وتجارت هم در دامنه ۱ درصد منفی بسته شدند. بهتر شدن تقاضا در پتروشیمی ها هم محسوس بود و نماد نوری پس از ریزش های اخیر خود در دامنه ۳ درصد مثبت و نمادهای شپدیس و آریا هم در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند.

بازار در گروه خودرو همچنان منتظر بلوک است و در روزی که نمادهای خودرو و خساپا دقیقا به جایی رسیدند که خبرها از آنجا آغاز شد و با تشکیل سفارش های حمایتی در نماد خودرو، این دو نماد در نهایت به ترتیب در دامنه های ۰ و ۱.۵ درصد منفی بسته شدند، نماد وساپا هم پس از چندین بار تلاش برای جمع کردن صف فروش سهم در نهایت در محدوده کف قیمتی روزانه به کار خود پایان داد.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم وضعیت متعادلی را سپری کردند و نماد فملی که اخیرا روند نزولی پرشتابی را در پیش گرفته است، پس از بازگشایی کف جدیدی را ثبت کرد، نماد فاسمین هم رشد قیمتی ۳ درصدی را پس از بازگشایی تجربه کرد.

در حمل و نقلی ها شاهد برتری خریداران در نماد حکشتی بودیم. در فراکابی ها، نماد کالا به صف خرید رسید. غنوش و غمینو از نمادهای مورد توجه غذایی ها بودند. قندی ها نیز یکپارچه منفی بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد حفارس در قیمت ۸.۷۳۰ ریال و محدوده ۳.۵ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۹۶۸ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۹۶۸ واحد افت به رقم یک میلیون و ۴۳۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲ هزار و ۸۳۱ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۸۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۰۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، حکشتی، نوری، شپنا، شبندر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، کاوه بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، شستا، حکشتی، خگستر، شبندر، خودرو، سکرد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۵۵ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۵ واحد افت، رقم ۱۸ هزار و ۸۱۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۳۴هزار معامله به ارزش حدودی ۱۲ هزار میلیارد و ۵۶۱ میلیون انجام شد.

سهام غصینو، دماوند، سمگا، وملل، بمپنا، دی بیشترین تاثیر منفی و نماد پخش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، گدنا، فرابورس، ددانا، آریا، کرمان، شاوان است.

انتهای پیام./

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 30919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha