در متاورس زمین بخریم یا نخریم؟ / حجم فروش به ۵ میلیارد دلار می رسد

طبق گزارش جدیدی که شرکت تحقیقات بازار Technavio منتشر کرده است، حجم فروش زمین‌های متاورس تا سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) از مرز ۵ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این ادعا دو عامل را برای وقوع این رخداد ذکر کرده است، عامل اول تبدیل شدن متاورس به یک محیط واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) است که افراد در آن می‌توانند فعالیت‌های گوناگونی داشته باشند.

عامل دوم مربوط به محبوبیت روز افزون رمز ارزها و سهولت استفادۀ آن‌ها در فرآیند خرید-فروش و پرداخت اجارۀ زمین‌های متاورس و کسب درآمد منفعل (passive income) است.

چالش‌های بازار

علی‌رغم پیش‌بینی‌ فوق باید قبول کرد که صنعت املاک متاورسی با چالش‌هایی روبه‌رو است، این حوزه که به تازگی شکل‌گرفته تفاوت‌های عمده‌ای با صنعت املاک سنتی در دنیای واقعی دارد. زمین‌های مجازی براساس شاخص‌های متنوعی که پیوسته درحال تغییرند قیمت‌گذاری می‌شوند. در گزارش Technavio آمده است:

«ارزش زمین‌های مجازی از الگوی حاکم بر صنعت املاک دنیای واقعی تبعیت نمی‌کند. درنتیجه قیمت این زمین‌ها مانند سایر دارایی‌های دیجیتال براساس احساسات و علایق خریداران تنظیم شده و با نوسان‌ همراه است».

نوسان‌های مکرر تاثیری منفی بر موسسات سرمایه‌گذاری داشته و حتی می‌توانند کاربرانی را که به تازگی به این حوزه وارد شده‌اند، دلسرد کند. سرمایه‌گذاران و شرکت‌های آمریکای شمالی حاضرین اصلی این حوزه هستند که تاکنون با نفوذ فناوری متاورس تقریبا ۴۱ درصد حجم دارایی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در گزارش دیگری در ماه فوریه (اسفند ۱۴۰۰) توسط شرکت تحلیلی Metametric Solutions منتشر شد، درآمد حاصل از فروش زمین‌های متاورسی تا پایان سال میلادی جاری برابر با ۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 30917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha